تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

جلسه ی بررسی تأثیرات خشکسالی بر آبزیان استان خوزستان برگزار شد
ستاندار خوزستان در جلسه ی بررسی تأثیرات خشکسالی بر آبزیان استان گفت : باید با صرفه جویی و بهره برداری بهینه از منابع آبی کمبود آب را مدیریت کرد . دکتر حجازی افزود : باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش منابع و ذخایر آبی،بهره برداری بهینه و بکارگیری روشهای علمی کاهش و صرفه جویی در منابع آبی تنها راه برون رفت از پدیده خشکسالی است .
استاندار خوزستان در جلسه ی بررسی تأثیرات خشکسالی بر آبزیان استان گفت : باید با صرفه جویی و بهره برداری بهینه از منابع آبی کمبود آب را مدیریت کرد . دکتر حجازی افزود : باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش منابع و ذخایر آبی،بهره برداری بهینه و بکارگیری روشهای علمی کاهش و صرفه جویی در منابع آبی تنها راه برون رفت از پدیده خشکسالی است .

وی با تأکید بر کاهش تأثیرات خشکسالی بر صنعت پرورش ماهی تصریح کرد : باید با تدوین راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت در مدیریت هرچه بهتر آب تلاش کرد . استاندار خوزستان حفر چاه های آب به منظور تأمین بخشسی از آب موردنیاز مزارع پرورش ماهی و ساخت 30 بند جدید را از جمله اقداماتی در زمینه کمک به کاهش کسری منابع آبی بیان کرد .

همچنین در این جلسه مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اهمیت مزارع پرورش ماهی در منطقه گرگر گفت : با موافقت استاندار خوزستان مقرر شد دبی آب رودخانه گرگر در ماه های اردیبهشت و خرداد به منظور تأمین آب موردنیاز مزارع پرورش ماهی در این منطقه بصورت محدود افزایش یابد . مغینمی طولانی تر شدن زمان آبگیری استخرها، تغییر در ترکیب کشت و نوع گونه های پرورش ماهی ، استفاده نکردن از کودهای شیمیایی و تجهیز مزارع به دستگاه های هواده و جلوگیری از سرریز شدن آب را از جمله مهمترین اقدامات برای بهره برداری بهینه از منابع آبی در زمینه پرورش آبزیان برشمرد .

۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۲:۵۴
تعداد کلیک: ۱,۸۸۸

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500