تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

افتتاح پروژه 395 هکتاری پرورش میگوی هندیجان / برنامه ریزی برای تولید بیش از 40 هزار تن میگو در خوزستان
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برنامه ریزی برای تولید بیش از 40 هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است که امیدواریم با بهره برداری از پروژه 395 هکتاری پرورش میگوی هندیجان شاهد تحقق آن باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، امروز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه 1402، همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان خوزستان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در آیین افتتاح مجتمع 395 هکتاری پرورش میگوی هندیجان در جمع خبرنگاران گفت: خوزستان تنها استان ساحلی کشور است که نسبت تولیدات آبزی پروری به صید پیشی گرفته است و 10 درصد از تولید کل کشور را عهده دار است.

سید حسین حسینی افزود: با همت دولتمردان شاهد افتتاح پروژه 395 هکتاری پرورش میگوی هندیجان هستیم که پتانسیل تولید 900 تن میگو را داشته و خواهد توانست 70 درصد به ظرفیت تولیدات استان بیفزاید و حدود 5 میلیون دلار ارز آوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای تولید بیش از 40 هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است اظهار امیدواری کرد:6 هزار هکتار زمین مستعد دیگر برای پرورش میگو در دستور کار است که امیدواریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد مدار شود.

حسینی اظهار داشت: در سال گذشته 61 هزار تن میگو در کشور تولید شد و این رقم در خوزستان یکهزار و 300 تن بوده است و در سال جاری رشد 70 درصدی در استان پیش بینی می شود.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به دغدغه اصلی دولت سیزدهم در بحث معیشت تصریح کرد: نقش آفرینی شیلات به عنوان یک عامل توسعه در تحقق این امر بسیار حائز اهمیت است و مجتمع 395 هکتاری در حالی به بهره برداری می رسد که با اعتباری بالغ بر 107 میلیارد تومان برای 250 نفر ایجاد اشتغال می کند.

حسینی در ادامه یادآور شد: صنعت شیلات در سال گذشته با تراز مثبت 520 میلیون دلار 600 میلیون دلار درآمد ارزی داشته است و با توجه به محصولات صادرات محور و کیفیت بسیار خوب ظرفیت تا 2 میلیارد دلار در آمد ارزی در کشور وجود دارد. 

گفتنی است، در این آیین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، فرماندار هندیجان، مقامات مرتبط استانی و محلی حضور داشتند.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۴۴
تعداد کلیک: ۲۶۸

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500