تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

اجباری شدن بیمه بچه میگو در خوزستان
مدیرگروه بیمه محصولات کشاورزی از اجباری بودن بیمه بچه میگو از مبدا مراکز تکثیر و پیش از ورود به مزارع پرورشی خبر داد‌.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، بدنبال جلسات مشترک ادارات کل شیلات و دامپزشکی استان و به منظور برنامه ریزی برای تولید میگو در سال جاری کمیته فنی میگو با حضور مدیران کل شیلات و  دامپزشکی استان، رئیس گروه بیمه محصولات کشاورزی استان، پرورش دهندگان و تکثیر کنند گان میگو در سالن جلسات معاونت صید در آبادان برگزار شد.

مهرداد محمدی دوست مدیرکل شیلات خوزستان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه بیمه آبزیان پرورشی یکی از مهمترین ابزارها در جهت مدیریت مخاطرات فعالیت های بخش آبزی پروری و افزایش ضریب امنیت سرمایه گذاری محسوب می شود بر رعایت تقویم پرورشی و آماده سازی اصولی جهت تولید موفق تاکید کرد.

محمدی دوست افزود: به منظور حمایت‌ بیشتر از تولیدکنندگان، ارتقا بهره‌وری و استفاده از روش های نوین پرورش میگو اقدامات مشارکتی با شرکت های دانش بنیان در حال انجام است.

در ادامه ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی استان به برنامه ملی راهبردی پیشگیری از بیماری لکه سفید، اشاره کرد و گفت: تمامی کارگاه های تکثیر و پرورش میگو، ملزم به استخدام مسئولین فنی بهداشتی هستند.

عسکری فرد تصریح کرد: در سال گذشته با نظارت های دامپزشکی بر روند مراحل تکثیر و پرورش هیچگونه بیماری لکه سفید در مزارع پروش میگو چویبده آبادان مشاهده نشد لذا تحقق این امر مهم در سال جاری نیازمند وجود هماهنگی های بین بخشی و بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک در سایت های تکثیر میگو است.

مدیرگروه بیمه محصولات کشاورزی  همچنین از اجباری بودن بیمه بچه میگو از مبدا مراکز تکثیر خبر داد و اظهار داشت: این اقدام سبب امیدواری و ایجاد انگیزه بیشتر پرورش‌دهندگان برای فعالیت بیشتر در زمینه پرورش و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرها می شود.


۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۱۶
تعداد کلیک: ۲۰۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500