تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان آزاد شد
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان از امروز پنجشنبه 19 مردادماه تا اطلاع بعدی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، فلامرز مزارعی با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان، در خصوص شیوه صدور مجوز برای شناورهای صیادی استان جهت دریاروی افزود: مجوز صید در این مدت فقط برای لنج های صیادی در شهرستان های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان 10 الی 11 روزه و برای قایق های صیادی شهرستان هندیجان 7 روزه صادر می شود.

وی همچنین رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن براین تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای شناور و خدمه شناورهای صیادی را الزامی دانست.

مزارعی ادامه داد: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود یادآور شد: صدور مجوز صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

مزارعی یادآور شد: شناورها صید میگوی  خود را به صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه می کنند و آمارگیران می بایست نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم های مربوطه به صورت تمام شماری هر ۳ روز یکبار به معاونت صید استان اقدام کنند.

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۱
تعداد کلیک: ۲۰۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500