تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تولید آبزیان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی اقتصاد روستائیان را بهبود می بخشد
تولید آبزیان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی یک تولید معیشتی در جهت بهبود اقتصاد خانوار به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، رئیس ادارات شیلات آبادان و خرمشهر در حاشیه برگزاری کارگاه پرورش متراکم ماهی باس دریایی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی به مشارکت بالای فعالان طرح های حوزه پرورش ماهی روستایی، دانشجویان و علاقمندان به فعالیت در حوزه آبزی پروری که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد اشاره کرد و افزود: تولید آبزیان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی یک تولید معیشتی در جهت بهبود اقتصاد خانوار به شمار می رود.

منیعات در ادامه بیان کرد: رشد این گونه نسبتا سریع و توانایی تراکم پذیری بالایی در محیط پرورشی دارد و از لحاظ فیزیولوژیکی دارای محدوده تحمل بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه برای پرورش ماهی در هر گونه استخر رعایت نکات و موارد فنی مورد توجه است؛ به متقاضیان پرورش ماهی متراکم در استخرهای ذخیره آب کشاورزی منطقه توصیه کرد: به منظور سرمایه گذاری مطمئن بهتر است پیش از هر گونه اقدام در این زمینه، به کارشناسان مربوطه در ادارات شیلات شهرستان مراجعه کنند.

رئیس ادارات شیلات آبادان و خرمشهر یادآور شد: با توجه به برنامه توسعه همکاری بین ادارات شیلات آبادان و خرمشهر با بنیاد برکت یکی از مهمترین اهداف مجموعه آموزش روستاییان شهرستان های خرمشهر و آبادان به منظور توسعه طرح های خرد پرورش ماهی سی باس در مناطق خواهد بود.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی با همکاری مشترک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ادارات شیلات شهرستان های خرمشهر و آبادان، پایگاه مقاومت بسیج شهید منصور گلی اداره شیلات آبادان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شده است.

۲ شهریور ۱۴۰۲ ۱۱:۴۳
تعداد کلیک: ۲۸۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500