تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

آغاز برداشت میگو از مزارع خوزستان / مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در مسیر پیشرفت و توسعه
معاون آبزی پروری شیلات خوزستان از آغاز فصل برداشت میگوی عاری از بیماری در سطح مزارع پرورشی استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، مرتضی سوری در این رابطه گفت: سطح زیر کشت پرورش میگو در سال جاری در استان خوزستان بیش از 603 هکتار بوده و تاکنون بالغ بر 30 تن میگوی وانامی از مزارع پرورشی مجتمع چوئبده آبادان صید شده است.

سوری در ادامه با اشاره به شیوع بیماری در برخی استان ها تاکید کرد: به واسطه اقدامات پیشگیرانه نظیر استفاده از مراکز نوزادگاهی میگو، افزایش نظارت و مراقبت های بهداشتی کارشناسان شیلات و دامپزشکی، دقت در فیلتراسیون آب مزارع پرورشی، بهبود مدیریت آب و غذادهی استخرها و همچنین بهره گیری از دانش فنی کارشناسان و متخصصان داخلی در این عرصه، شاهد برداشت میگو عاری از بیماری های مسری نظیر لکه سفید و  AHPND طی 2 سال اخیر هستیم.

وی افزود: میانگین وزن انفرادی میگوی صید شده نسبت به سال گذشته 41 درصد رشد داشته است و زمینه عرضه تولیداتی با کمیت و کیفیت مطلوب جهت ارائه به بازار های داخلی و صادرات فراهم شده است.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان با بیان اینکه مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار دارد یادآور شد: رشد تعداد مراکز تکثیر با 33 درصد، مراکز نرسری با 40 درصد و مزارع پرورشی با 12 درصد در سال جاری بیانگر رونق اقتصادی, افزایش اشتغال و ایجاد امنیت غذایی در منطقه خواهد بود.

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ۱۵:۱۲
تعداد کلیک: ۲۷۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500