تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

آزاد سازی صید میگوی سفید در صیدگاه های خوزستان
سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان گفت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید و نتایج حاصل از گشت های تحقیقاتی، صید میگوی سفید در صیدگاه های لیفه - بوسیف، خوریات واسطه و درویش از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، فلامرز مزارعی با اشاره به رعایت برخی الزامات در خصوص صدور مجوز صید میگو افزود: مجوز صید در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی برای لنج ها و قایق ها و در خورهای واسطه و درویش فقط برای قایق ها صادر می شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای کلیه لنج ها اعم از ماهی و میگو 10 روز و قایق 7 روز خواهد بود عنوان کرد: شناورهای صیادی ملزم به دارا بودن براین تانک، سایبان، گواهی سمپاشی و گواهی بهداشت فردی تمام خدمه شناور هستند.

مزارعی با تاکید بر اینکه مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای مقررات هستند ادامه داد: خودروهای حمل و نقل آّبزیان باید مجهز به اطاقک عایق دار استاندارد باشند و تخلیه، حمل و نقل صید تابع مقررات تحویل گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و همچنین مالکین خودروهای حمل و نقل آّبزیان ملزم به دارا بودن کارت تحویل گیری و تجهیز خودرو به اطاقک عایق دار استاندارد هستند.

سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان بیان کرد: شناورها صید میگوی خود را به صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه می کنند و آمارگیران می بایست نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم های مربوطه به صورت تمام شماری به معاونت صید استان اقدام کنند.

مزارعی یادآور شد: صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه های لیفه- بوسیف، خورموسی و خوریات واسطه و درویش در طول فصل میگو ممنوع اعلام می شود و از تمدید مجوزهایی که محصول خود را در بنادر صیادی تخلیه نمی نمایند خودداری می شود.

۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۳۱
تعداد کلیک: ۲۲۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500