تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رشد 32 درصدی تولید میگوی پرورشی در استان خوزستان
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به پایان فصل برداشت میگو در سطح مزارع خوزستان از رشد 32 درصدی تولید میگوی پرورشی در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، مرتضی سوری در این باره گفت: امسال 604 هکتار از اراضی ساحلی استان به پرورش میگو اختصاص یافت و میزان برداشت میگو از 611 استخر فعال با رشد 32 درصدی نسبت به سال گذشته به یک هزار و 718 تن رسیده است.
سوری به اراضی مستعد ساحلی و وجود ظرفیت آبهای نامتعارف برای ایجاد مجتمع ها و مزارع پرورش میگو و همچنین اهمیت توسعه صنعت تکثیر و پرورش میگو در استان خوزستان با ورود بخش خصوصی به این عرصه اشاره کرد و تکثیر و پرورش میگوی آب شور را یکی از ظرفیت ها و زمینه‌های اصلی سرمایه گذاری و برنامه های توسعه‌ای آبزی پروری استان دانست.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان در ادامه بیان کرد: در راستای رونق، رشد و شکوفایی پایدار صنعت پرورش میگوی خوزستان با هدف افزایش تولید، اشتغالزایی، ایجاد امنیت غذایی، ارز آوری و دستیابی به تولید بیش از 5 هزار تن میگوی پرورشی در افق 1404 حمایت و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اصلاح و تکمیل زیرساخت های مجتمع های پرورش میگوی استان به جد پیگیری می شود.

سوری با تاکید بر سلامت و کیفیت بالای میگوی تولیدی در استان خوزستان، مقصد اصلی صادرات آبزیان را عمدتاً کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی عنوان کرد و گفت: بخشی از محصولات تولیدی نیز به تدریج در بازار های داخلی توزیع و به مصرف می‌رسد.

وی از جمله اقدامات موثر مدیریتی صورت گرفته در دوره پرورشی میگوی امسال را ذخیره سازی ۸۳ میلیون قطعه پست لارو و بچه میگو نرسری شده در مزارع پرورشی، رعایت توصیه های کارشناسی، بهبود مدیریت آب و غذادهی و همچنین رعایت دستورالعمل ها و اصول بهداشتی و قرنطینه ای از سوی بهره برداران و پرورش دهندگان میگو در طول دوره پرورش مطرح کرد.

 

۲۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۹:۵۶
تعداد کلیک: ۱۳۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500