تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان
برای اولین بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی( Sea bass) شروع و در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، سرپرست اداره کل شیلات خوزستان در این رابطه افزود: یکی از مشکلات و دغدغه های عمده پرورش دهندگان تامین بچه ماهی دریایی بوده است و برای اولین بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی ( Sea bass) شروع و در حال انجام است.

سوری ادامه داد: با تکثیر و تولید بچه ماهی سی باس در راستای تکمیل زنجیره ارزش تولید ماهیان دریایی در استان مشکلات تامین بچه ماهی پرورش دهندگان قفس، مشاغل روستایی، مزارع پرورش ماهیان دریایی مرتفع خواهد شد.

وی به فعالیت 5 مرکز تکثیر ماهیان دریایی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری از 188 قطعه مولد سی باس میزان 400 هزار قطعه بچه ماهی تولید شده است و تکثیر ادامه دارد؛ امید است پس از تامین کل نیاز استان امکان صادرات بچه ماهی به سایر استان فراهم شود.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان در ادامه یادآور شد: دوره پرورش ماهیان دریایی نظیر: شانک و صبیتی در استخرهای خاکی معمولا 2 ساله است در حالی که ماهی سی باس گونه سریع الرشد بوده و یکی از گزینه های مطلوب و اقتصادی پرورش ماهیان دریایی محسوب می شود و طی یک دوره 6-8 ماهه به وزن بازاری می رسد.

۶ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۲۹
تعداد کلیک: ۱۴۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500