تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رهاسازی 450 هزار قطعه انواع بچه ماهیان بومی در منابع آبی خرمشهر/ اشتغال شیلاتی 10 هزار نفر در آبادان و خرمشهر
تعداد450 هزار قطعه انواع بچه ماهیان بومی در کانال های شیردم شهرستان خرمشهر طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی رهاسازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، میلاد منیعات رئیس اداره شیلات شهرستان، در حاشیه این مراسم که نادر عمیدزاده، معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، روسای ادارات جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دامپزشکی و حفاظت محیط زیست خرمشهر نیز حضور داشتند در گفتگویی رسانه ای  بیان کرد: طرح بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آب های داخلی هر ساله طی برنامه ای هدفمند و مستمر اجرایی می شود.

منیعات در ادامه با بیان اینکه شهرستان خرمشهر با دارا بودن 2 مجتمع بزرگ پرورش ماهی از رتبه اول تولید ماهیان گرمابی در سطح کشور برخوردار است گفت: این شهرستان با بیش از 5 هزار هکتار اراضی پرورش ماهی حدود 11 درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری و اشتغال نیروهای بومی در شیلات با توجه به ماهیت فعالیت افزود: بیش 3 هزار نفر در حوزه آبزی پروری شهرستان خرمشهر و بیش از 6 هزار نفر در ناوگان صید و بنادر ماهیگیری آبادان و هزار نفر در سایر حوزه های شیلاتی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره شیلات خرمشهر ادامه داد: براساس سیاستهای حاکمیتی طی چندسال اخیر حمایت همه جانبه از تعاونی های شیلاتی مورد تاکید است و در حوزه آبزی پروری و صیادی بیش از 120 تعاونی فعال، زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر را در آبادان و خرمشهر  فراهم کرده است.

منیعات تکمیل زیرساخت های مزارع پرورشی را یکی از خواسته های جدی تولید کنندگان دانست و تصریح کرد: مبنای حمایت بخش دولتی بر پایه تامین اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی است و تاکنون اقدامات خوبی در راستای حل مسائل زیرساختی مجتمع ها و اسکله های صیادی و توسعه فعالیت های شیلاتی منطقه انجام شده است و به دنبال جذب اعتبارات بیشتر جهت تکمیل طرح های عمرانی شهرستان هستیم.

تصاویر مرتبط

۲۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۳۱
تعداد کلیک: ۱۴۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500