تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رونمایی از 3 جلد کتاب در اداره کل شیلات خوزستان/ تجلیل از نویسندگان و مترجمان شیلات خوزستان در هفته پژوهش
در راستای گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، مراسم رونمایی از 3 جلد کتاب شیلاتی و تجلیل از نویسندگان و مترجمان شیلات خوزستان با حضور حسین هوشمند رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور، مرتضی سوری سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، مدیران و کارشناسان این حوزه در محل اداره کل شیلات خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، مرتضی سوری، سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، در این مراسم با بیان اینکه پژوهش و توسعه دو بازوی هر صنعتی محسوب می شوند گفت: بدنه و سطح  علمی شیلات طی دهه های اخیر قوی تر شده و اکثر نیروهای استخدامی در دستگاه اجرایی با تحصیلات عالیه بکارگیری شده اند.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به اهمیت شناسایی چالش های صنعت شیلات و ارائه راهکارها در قالب تدوین و تالیف کتب و نشریات چاپی و الکترونیکی افزود: گردآوری و ساماندهی بخشی از پژوهش ها و تحقیقات در داخل کشور نقش مولفان را پررنگ تر می کند که این اطلاعات و دانش را پیوسته در اختیار جامعه بهره بردار قرار دهند که امکان دسترسی به منابع علمی را ندارند.

وی تشکیل هسته های علمی-تحقیقاتی در واحد های تخصصی را امری مهم در راستای دستیابی به اهداف علمی و توسعه ای شیلات خواند و ادامه داد: علم بر مبنای تجربه است و بخشی از مسائل و مشکلات روز صنعت شیلات در زمینه صید و صیادی، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و توسعه بازار نیاز به تحقیقات جدید ندارد و در سایر کشورها در برهه های زمانی مختلف انجام شده است و تنها نیازمند ترجمه و انتقال آخرین یافته های پژوهشی روز دنیا به زبان بهره برداران بومی و صنعتگران شیلاتی است.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور نیز در ادامه تداوم برگزاری چنین برنامه هایی را موجب خرسندی دانست و گفت: سطح علمی مجموعه شیلات خوزستان به لحاظ تحصیلات عالیه قابل قیاس با سایر مجموعه های دانشگاهی و پژوهشی است.

حسین هوشمند بیان کرد: رونمایی و انتشار کتب تخصصی توسط بخش های اجرایی در جهت رفع نیازهای استان بسیار حائز اهمیت است و موسسه تحقیقات و پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب در استان در راستای انجام وظایف ذاتی و تعاملات سازمانی آمادگی خود را در زمینه آموزش، ترویج و انتشار دستاوردهای علمی - تحقیقاتی متخصصان شیلات و گسترش همکاری های مشترک اعلام می کند.

در این مراسم از کتاب هایی با عنوان "از صید تا سفره ماهیان دریایی تجاری آبهای خوزستان" که توسط محمد خسروی زاده، نیما شیری، نگین درخشش و احمد رهبر گرداوری و تالیف شد و همچنین از 2 جلد کتاب "تولید و تکثیر خیار دریایی با تاکید بر شن ماهی (Holothuria Scabra)" و راهنمای بهترین شیوه های مدیریت برای پرورش میگوی سفید غربی  (penaeus vannamie)که توسط همکار مترجم سعید نخله تدوین شده است رونمایی و از نویسندگان و مترجمان با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

تصاویر مرتبط

 


۲۲ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۴۳
تعداد کلیک: ۲۱۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500