تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری : خوزستان یکی از استان های استراتژیک در رتبه اول تولید ماهیان گرمابی کشور
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: استان خوزستان به عنوان یکی از استان های استراتژیک در رتبه اول تولید ماهیان گرمابی در سطح کشور قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، محمد راضی جلالی در نخستین نشست شورای راهبردی توسعه شیلات استان با اشاره به اهمیت صنعت شیلات در زمینه زنجیره ارزش و نقش آفرینی آن به عنوان یکی از محورهای اقتصاد دریا پایه گفت: شورای راهبردی توسعه شیلات استان با توجه به ظرفیت های موجود و با هدف بهبود معیشت مردم، امنیت غذایی و ارزآوری به عنوان یک شورای مستقل در راستای توسعه و تقویت این صنعت و گره گشایی از مشکلات و موانع پیش رو تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: استان خوزستان به عنوان یکی از استان های استراتژیک در رتبه اول تولید ماهیان گرمابی در سطح کشور قرار دارد و عمده این تولیدات به بازارهای عراق صادر می شود.

وی یادآور شد: توجه به این صنعت به عنوان یکی از صنایع راهبردی کشور به ویژه در استان خوزستان مورد تاکید است.

راضی جلالی ادامه داد: ظرفیت هایی در استان وجود دارد که بنا به دلایلی ایجاد و سپس متوقف شده اند از جمله آنها صنعت میگو در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان که به واسطه شیوع بیماری لکه سفید و سایر مشکلات دیگر آنگونه که می بایست توسعه پیدا نکرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: با رویکردی که وزارت کشور در نظر داشت 2 زنجیره ارزش از استان به وزارت پیشنهاد شد؛ یکی از این زنجیره ها، زنجیره ماهیان گرمابی است که به عنوان یکی از ظرفیت های کلان و قابل رقابت با سایر استان ها معرفی و مصوب شده است و همچنین سایر زمینه های آبزی پروری از جمله پرورش ماهیان خاویاری، میگو، ماهیان سردابی نیز جزو ظرفیت های فعال استان به شمار می روند.

۷ دی ۱۴۰۲ ۱۵:۲۳
تعداد کلیک: ۱۲۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500