تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیرکل شیلات خوزستان : تنوع آبزیان پرورشی در راستای پدافند غیر عامل مورد تاکید است
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: حمایت از تنوع در گونه های پرورشی، در راستای سیاستگذاری ها و اصول پدافند غیر عامل و کاهش آسیب پذیری صنعت شیلات کشور، افزایش تولید، تنوع محصول و توسعه بازار مصرف مورد تاکید است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، مرتضی سوری در نخستین نشست شورای راهبردی توسعه شیلات خوزستان با تشریح آخرین وضعیت شیلات خوزستان در زمینه تکثیر و پرورش انواع آبزیان موجود در استان با موضوعات ماهیان گرمابی، پرورش ماهی در قفس، مجتمع های فعال و نیمه فعال آبزی پروری، میگو و آبزیان دریایی، صنایع شیلاتی و بازار، به فرصتهای مطالعه شده و آماده سرمایه گذاری در زیر بخش شیلات در استان خوزستان پرداختند.

وی افزود: برای دستیابی به رشد و شکوفایی سریع و پایدار در صنعت شیلات، اشتغالزایی، ارزآوری، ایجاد امنیت غذایی و همچنین بهبود معیشت مردم و برون رفت از چالش ها و مسائل پیش رو، تقویت و افزایش تعامل و همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط مورد نیاز است. 

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اهمیت زنجیره های تولید و زنجیره های ارزش انواع آبزیان پرورشی در استان یادآور شد: تکمیل و تقویت تمام حلقه های این زنجیره ها بصورت متوازن با مشارکت بخش خصوصی، شرکتهای دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی میسر می شود.

سوری با اشاره به ضرورت ایجاد تنوع گونه ای در تکثیر و پرورش آبزیان گفت: حمایت از تنوع در گونه های پرورشی، در راستای سیاستگذاری ها و اصول پدافند غیر عامل و کاهش آسیب پذیری صنعت شیلات کشور، افزایش تولید، تنوع محصول و توسعه بازار مصرف مورد تاکید است. 

وی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان یک طرح تولیدی با مشارکت مردمی (درقالب تعاونی های تولیدی) به منظور افزایش تولید مواد پروتئینی مورد نیاز کشور، در شهرستان کارون و در 10کیلومتری جاده اهواز- آبادان واقع شده است.

سوری مهمترین اهداف احداث این مجتمع تولیدی که در 2 فاز طراحی شده است را ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، تامین بخشی از گوشت سفید و افزایش میزان سرانه مصرف ماهی، بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک کشور و جلب سرمایه ها و تشویق مردم به آبزی پروری برشمرد.

مدیر کل شیلات خوزستان ادامه داد: سطح زیر کشت در این مجتمع 2 هزار و 114 هکتار  بوده و در سال گذشته بالغ بر 10 هزار تن ماهی گرمابی تولید شده که اشتغال 2 هزار و 142 نفر را فراهم کرده است.

به گفته سوری در صورت تکمیل این پروژه 2700 نفر اشتغال و 14 هزار و 500  تن به تولیدات شیلاتی استان اضافه خواهد شد. 

این مقام مسئول یادآور شد: مسائلی از جمله تامین اعتبارات لازم برای اجرا، تکمیل و اصلاح زیر ساختهای مجتمع پرورش ماهی آزادگان نظیر جاده دسترسی، احداث پست برق و برق رسانی به فاز ۲ مجتمع آزادگان، نصب کنتورهای حجمی آب، صدور پروانه بهره برداری آب و اخذ مجوزهای محیط زیستی (ماده ۲۳) جهت انجام پروژه های عمرانی در دستور کار جدی برای پیگیری قرار دارند.
۷ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۰۰
تعداد کلیک: ۱۶۴

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500