تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

استاندار خوزستان : بازارهای خوبی در کشورهای همسایه برای صادرات شیلات وجود دارد
استاندار خوزستان گفت: اداره کل شیلات خوزستان موظف است با کمک گرفتن از نخبگان و سرمایه گذاران شیلات و با مشارکت بانک ها حرکت جدیدی برای تولید ماهی و میگو شروع کند چون در کشورهای همسایه به ویژه عراق بازارهای خوبی برای صادرات شیلات وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، دومین نشست شورای راهبری توسعه شیلات استان به ریاست علی‌ اکبر‌ حسینی‌ محراب استاندار خوزستان و با حضور معاونین و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط، بخش های تحقیقاتی و دانشگاهی و سرمایه گذاران بخش خصوصی روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: یکی از مزیت‌های اصلی استان ما وجود رودخانه‌های متعدد و دسترسی به آب‌های آزاد است به طور طبیعی شیلات از پتانسیل‌های مهم تولید و اقتصاد در استان محسوب می‌شود و ما در این زمینه باید از امکانات خدادادی خود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: ما اشتغال وسیعی در بخش شیلات داریم و بیشتر از این‌ها باید داشته باشیم؛ در صادرات شیلات چه پرورش ماهی در قفس دریایی و چه در پرورش ماهی در مزارع و پشت سدهایی که برای کشاورزی است و برای آب شرب نیست که ما مجوز آن را از دولت گرفته‌ایم باید افزایش تولید در شیلات اتفاق بیفتد.

حسینی محراب اظهار داشت: متاسفانه با وجود همه نخبگانی که در این بخش داریم در تولید و پرورش ماهی در قفس ضعیف هستیم و از سیاست‌هایی که از مدیر کل جدید شیلات خواستم پیگیری و اجرایی کند پرورش ماهی در قفس های دریایی است و این کار موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های پرورش ماهی در مزارع از جمله حذف هزینه های تامین خوراک می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم در سدهایی که به منظور کشاورزی است همچنین حاشیه رودخانه ها از طریق ایجاد آبگیرها و برکه های مختلف کار پرورش و تولید ماهی و میگو توسعه یابد و اگر بتوانیم در مساحت کم به شکل متراکم و در روستاهای مختلف پرورش شیلات داشته باشیم از همه استان ها در سطح کشور جلو خواهیم زد و رتبه یک کشور در بخش شیلات را کسب می کنیم.

حسینی محراب با اشاره به اینکه سایت های پرورش میگو در چوئبده آبادان، هندیجان و در آینده ماهشهر کمک زیادی به صادرات میگو می کند ادامه داد: ما در طی سالهای اخیر و امسال مقداری در حوزه شیلات غفلت داشتیم و این وظیفه شیلات است که با کمک گرفتن از نخبگان و سرمایه گذاران این بخش و با مشارکت بانک ها حرکت جدیدی برای تولید ماهی و میگو شروع کند چون در کشورهای همسایه بویژه عراق بازارهای خوبی برای صادرات شیلات وجود دارد.

استاندار خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت تولید ماهی “سی بس” در استان گفت: این گونه ماهی در آب‌های شور و یا پساب‌ها پرورش داده می‌شود که از نظر صادراتی ارزش افزوده خوبی دارد.

وی اظهار کرد: این گونه ماهی، مشتریان خوبی در کشورهای مورد هدف صادراتی با استان دارد و ارز آوری مناسبی را به دنبال دارد.

حسینی محراب اضافه کرد: به همین دلیل اداره کل شیلات استان باید با همکاری معاونت اقتصادی استانداری زمینه پرورش این ماهی را در استان فراهم کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تولید ماهی خاویار به عنوان یکی از سودآورترین آبزیان برای استان صرفه اقتصادی دارد تصریح کرد: بخش خصوصی تولید این گونه ماهی را در استان انجام می‌دهد و صادرات آن به برخی کشورهای آسیایی همچون قفقاز و یا ارمنستان در حال انجام است و توسعه بستر تولید این ماهی در استان بسیار اهمیت دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: انشاالله با همت مسئولان مربوطه و با کمک بخش خصوصی شاهد رونق در این بخش باشیم.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۸:۳۰
تعداد کلیک: ۹۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500