تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

آغاز فصل تکثیر ماهیان گرمابی در خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان از شروع فصل تکثیر ماهیان گرمابی در مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، مرتضی سوری در این باره افزود: مطابق برنامه ریزی سالانه و به منظور بهسازی و بازسازی ﺫﺧﺎﯾﺮﺁﺑﺰﯾﺎﻥ منابع آبی استان، تکثیر ماهیان گرمابی ( ماهیان بومی و کپورماهیان) در ۲ مرکز فعال بخش دولتی استان از جمله مرکز بازسازی ذخایر ماهیان بومی سوسنگرد و مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز شروع شده است.

وی با اشاره به انواع ماهیان گرمابی پرورشی در این مراکز گفت: تکثیر چهار گونه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد و همچنین ماهیان گرمابی بومی شامل: گونه های بنی، شیربت، گطان، برزم و عنزه به صورت مصنوعی و با استفاده از بیوتکنیکهای بومی و همچنین هورمونهای سنتتیک شرکتهای دانش بنیان داخلی و توسط کارشناسان مجرب ایرانی در حال انجام است.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: پس از طی دوره مشخص و رسیدن بچه ماهی‌ها به وزن مطلوب، در منابع آبهای داخلی استان اعم تالابها، رودخانه ها و آب بندان ها و مناطق مستعد و شناسایی شده، رها سازی می شوند.

سوری یادآور شد: سال گذشته تعداد ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شد که به منظور رهاسازی در منابع آب های داخلی و تأمین تقاضای بچه ماهی مزارع پرورش ماهیان گرمابی استان مورد استفاده قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در سال جاری تکثیر و تولید ۶۰ میلیون قطعه لارو پیش بینی می شود و با توجه به شرایط دمایی، فعالیت تکثیر ماهیان مذکور تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۴۱
تعداد کلیک: ۸۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500