تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رها سازی بیش از 500هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان طی مراسمی 500 هزار قطعه بچه ماهی بنی که از گونه ماهیان بومی منطقه و سازگار با محیط می باشد در تالاب شادگان رها سازی شد . این مراسم با حضور نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ،مدیر کل محیط زیست استان ، مدیران ،مسئولین وجمعی از مردم منطقه در تالاب شادگان برگزار شد. در این مراسم مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به نقش بسزای تالاب شادگان در تولید ماهی ، اشتغال صیادان و رونق تجارت در منطقه گفت : متاسفانه خشکسالی ،وارد شدن پسابهای کشاورزی ،صنعتی و شهری ،بالارفتن شوری آب و تغییرات جوی از جمله عوامل کاهش ذخائر آبزیان بشمار می رود.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان طی مراسمی 500 هزار قطعه بچه ماهی بنی که از گونه ماهیان بومی منطقه و سازگار با محیط می باشد در تالاب شادگان رها سازی شد . این مراسم با حضور نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ،مدیر کل محیط زیست استان ، مدیران ،مسئولین وجمعی از مردم منطقه در تالاب شادگان برگزار شد.
در این مراسم مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به نقش بسزای تالاب شادگان در تولید ماهی ، اشتغال صیادان و رونق تجارت در منطقه گفت : متاسفانه خشکسالی ،وارد شدن پسابهای کشاورزی ،صنعتی و شهری ،بالارفتن شوری آب و تغییرات جوی از جمله عوامل کاهش ذخائر آبزیان بشمار می رود.


دکتر مغینمی افزود : شیلات خوزستان همچون سالهای گذشته توانسته با رهاسازی بچه ماهی نقشی اساسی در کاهش خسارات به ذخایر آبزیان دراین تالاب را داشته باشد و این رهاسازی ها به منظور بازسازی ذخائر ماهیان بومی ، حفظ ذخائر ژنی ،افزایش مقدار ماهیان قابل برداشت ،ایجاد اشتغال و تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز اهالی و منطقه می باشد.
وی در ادامه گفت: از برنامه های سال جاری شیلات خوزستان رهاسازی 10 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان بوده است که از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به 5 میلیون قطعه بچه ماهی در این تالاب رها سازی شده است .
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از این گونه فعالیتها گفت : کار بزرگی که سالهای سال است توسط شیلات خوزستان انجام می شود احیا و بازسازی ذخایر آبزیان و رها سازی بچه ماهی در تالاب شادگان است .
وی افزود : خشکسالی سالهای گذشته باعث کاهش شدید ذخایر آبزیان این تالاب وبه مخاطره افتادن معیشت صیادان شده است .ولی با این کار عظیم و مفید شیلات خوزستان و رها سازی بچه ماهی در این تالاب انشاالله در آینده نزدیک شاهد غنی شدن آبزیان ، رونق صید و صیادی و همچنین جذب گردشگر خواهیم بود .
۱۷ آذر ۱۳۸۸ ۱۴:۱۱
تعداد کلیک: ۲,۰۵۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500