تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

دیدار نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل شیلات خوزستان
پیش از ظهر امروز سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با مرتضی سوری مدیرکل شیلات استان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، در این دیدار مدیرکل شیلات خوزستان به اهمیت شیلات در زمینه تامین پروتئین جامعه، ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به لحاظ بهره مندی از شرایط اقلیمی مطلوب و فرهنگ پرورش آبزیان از ظرفیت های فراوان شیلاتی برخوردار است.

وی افزود: شهرستانهای شوش و کرخه در زمینه پرورش ماهیان خاویاری، تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی عمدتا کپور ماهیان، تکثیر و تولید جلبک اسپیرولینا، تجربه موفقی دارند و حمایت سرمایه گذاران برای توسعه پایدار این فعالیت ها امری حیاتی است.

سوری از دیگر ظرفیت های شهرستان را احداث کارخانجات تولید خوراک آبزیان و کارخانه فرآوری محصولات شیلاتی به منظور تکمیل زنجیره ارزش در منطقه دانست و افزود:  دو شهرستان در زمینه تولید نهاده و غلات در سطح کشور دارای رکورد بالایی هستند و تلاش ما بر این است؛ تقویت صنایع تبدیلی، تکمیل و بسته‌بندی را در کنار تنوع‌بخشی به تولید آبزیان شاهد باشیم.

نماینده مردم شوش و کرخه در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالای آبزی پروری شهرهای شوش و کرخه خواستار برنامه ریزی و پیگیری هر چه بیشتر اداره کل شیلات استان جهت توسعه فعالیت های شیلاتی حوزه انتخابیه شد.

گفتنی است، این جلسه در دفترمدیرکل شیلات خوزستان و با حضور سرپرست معاونت برنامه ریزی برگزار شد.

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۱۶
تعداد کلیک: ۹۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500