تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای ۲ منظوره در ایذه ذخیره سازی می شود
مدیر کل شیلات خوزستان گفت: توسعه آبزی پروری و سرمایه گذاری در بخش مشاغل خرد روستایی و ترویج پرورش آبزیان در استخرهای دومنظوره کشاورزی در شهرستانهای ایذه و باغملک برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل شیلات خوزستان، مدیرکل شیلات خوزستان در جریان سفر به شهرستان ایذه از ظرفیت های آبزی پروری و صنایع تبدیلی شیلات این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید که امیر اسدی، سرپرست معاونت آبزی پروری و حسن نبوتی، فرماندار شهرستان نیز حضور داشتند، از روند احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان و مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بخش سوسن ایذه، کارخانه کنسرو سازی کامکار جنوب و مزارع پرورش ماهی بازدید به عمل آمد.

مرتضی سوری با اشاره به ظرفیت های گسترده آبزی پروری شهرستان اعم از منابع آبی با کیفیت و شرایط دمایی مطلوب افزود: با توجه به استعداد این شهرستان و براساس مطالعات صورت گرفته طرح ها و پروژه های خوبی در نظر گرفته شده است و امیدواریم در سال جاری با اخذ مجوز زیرساخت ها و جذب اعتبارات لازم روند احداث این طرح ها تسریع پیدا کند.

سوری به مهمترین اهداف و اولویت گذاری شیلات استان در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت: عمده تولیدات شهرستان ایذه در حال حاضر مربوط به پرورش ماهیان سردابی، قزل آلا و نیز صید از منابع آبی شهرستان است که با برنامه ریزی و هدفگذاری صورت گرفته توسعه آبزی پروری و سرمایه گذاری در بخش مشاغل خرد روستایی و ترویج پرورش آبزیان در استخرهای دومنظوره کشاورزی در کوتاه مدت شاهد جهش تولید و اشتغال در بخش پرورش ماهیان گرمابی، رونق گردشگری شیلاتی و بازار آبزیان در شهرستان ایذه خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در گام دوم و همزمان با پرداختن به توسعه مشاغل خرد و زودبازده و با توجه به ظرفیتهای این شهرستان تکمیل زنجیره های تولید و صنایع شیلاتی، ایجاد مجتمع های بزرگ و صنعتی مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه توسعه شیلات باید متناسب با اقلیم منطقه و نیاز بازار باشد خاطرنشان کرد: استفاده از پتانسیل بخش کشاورزی  شهرستان می تواند نقش مهمی در زمینه  افزایش بهره وری و رشد تولید با استفاده از استخرهای دو منظوره پرورش ماهی داشته باشد.

سوری با اشاره به میانگین تولید سالانه شهرستان بیان کرد: امسال ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره پرورش ماهی شهرستان ذخیره سازی می شود که علاوه بر اشتغال‌ پایدار و بهبود معیشت کشاورزان موجب رشد تولیدات شیلاتی و افزایش سرانه مصرف آبزیان می شود.‌

تصاویر مرتبط

۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۶
تعداد کلیک: ۱۵۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500