تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

صید 375 تن میگو از صیدگاه بحرکان هندیجان
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان این میزان صید در مدت زمان یکماهه آزادسازی صید میگو در صیدگاه بحرکان هندیجان و توسط 198 فروند لنج و 331 فروند قایق صیادی استحصال گردیده است . مدیرکل شیلات خوزستان ارزش این میزان صید را 16 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : صدور مجوز صید میگو در استان خوزستان از تاریخ 2/5/89 در صیدگاه بحرکان آغاز و در تاریخ 3/6/89 صدور مجوز ممنوع اعلام گردید که در مدت یک ماهه آزادی صید 375 تن میگو از گونه های ببری ، سفید و سر تیز در این صیدگاه توسط صیادان خوزستانی استحصال شده است
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان این میزان صید در مدت زمان یکماهه آزادسازی صید میگو در صیدگاه بحرکان هندیجان و توسط 198 فروند لنج و 331 فروند قایق صیادی استحصال گردیده است .
مدیرکل شیلات خوزستان ارزش این میزان صید را 16 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : صدور مجوز صید میگو در استان خوزستان از تاریخ 2/5/89 در صیدگاه بحرکان آغاز و در تاریخ 3/6/89 صدور مجوز ممنوع اعلام گردید که در مدت یک ماهه آزادی صید 375 تن میگو از گونه های ببری ، سفید و سر تیز در این صیدگاه توسط صیادان خوزستانی استحصال شده است ....


دکتر مغینمی با اشاره به کاهش 29 درصدی میزان صید میگو نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود : از عمده ترین عوامل تأثیرگذار در کاهش صید میگو افزایش آلودگی های زیست محیطی و صید بی رویه و غیرمجاز و در نتیجه فشار بیش از حد بر ذخایر آبزیان استان و عموماً خلیج فارس و همچنین تأثیر پدیده خشکسالی بر خوریات استان می باشد .
دکتر مغینمی با اشاره به برنامه های شیلات خوزستان در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی افزود : در راستای طرح بازسازی ذخایر میگوی ببری سبز که از گونه های تجاری با ارزش اقتصادی خلیج فارس می باشد ، تاکنون تعداد 9 میلیون قطعه بچه میگوی ببری در آبهای بحرکان هندیجان رهاسازی شده است .
مدیرکل شیلات خوزستان با تأکید بر لزوم رعایت ضوابط صید مسئولانه توسط صیادان خاطرنشان کرد : در صورت ادامه صیدهای غیرمجازو بی رویه در فصول ممنوعیت صید و در زمان تخم ریزی آبزیان ، ‌شاهد کاهش ذخایر آبزیان منطقه و در نتیجه بروز خسارتهای جبران ناپذیر خواهیم بود .
۱۷ شهریور ۱۳۸۹ ۱۸:۵۶
تعداد کلیک: ۲,۰۸۴

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500