تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رهاسازی بیش از 28 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان امسال بیش از 28 میلیون قطعه بچه ماهی از گونه کپور ماهیان و گونه های بومی استان در منابع آبی استان رهاسازی شده است . مدیرکل شیلات خوزستان با اعلام این خبر افزود : از این تعداد بچه ماهی تولید شده بیش از 14 میلیون و 500 هزار قطعه از گونه های بومی استان شامل شیربت ، گطان ، عنزه و برزم و بیش از 13 میلیون و 500 هزار قطعه از گونه کپور ماهیان بوده است . دکتر مغینمی با اشاره به ضرورت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی استان افزود : این تعداد بچه ماهی در تالاب های شادگان ، تالاب هورالهویزه ، آبگیر عطیش و دریاچه های پشت سدهای دز ـ کرخه ـ مارون ـ گتوند ـ مسجدسلیمان ـ شهید عباسپور و کارون 3 از ابتدای امسال تاکنون رهاسازی شده است .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان امسال بیش از 28 میلیون قطعه بچه ماهی از گونه کپور ماهیان و گونه های بومی استان در منابع آبی استان رهاسازی شده است . 
مدیرکل شیلات خوزستان با اعلام این خبر افزود : از این تعداد بچه ماهی تولید شده بیش از 14 میلیون و 500 هزار قطعه از گونه های بومی استان شامل شیربت ، گطان ، عنزه و برزم و بیش از 13 میلیون و 500 هزار قطعه از گونه کپور ماهیان بوده است .
دکتر مغینمی با اشاره به ضرورت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی استان افزود : این تعداد بچه ماهی در تالاب های شادگان ، تالاب هورالهویزه ، آبگیر عطیش و دریاچه های پشت سدهای دز ـ کرخه ـ مارون ـ گتوند ـ مسجدسلیمان ـ شهید عباسپور و کارون 3 از ابتدای امسال تاکنون رهاسازی شده است . ادامه ....


وی افزود : شیلات خوزستان در راستای جبران خسارتهای خشکسالی و صیدهای بی رویه و غیرقانونی و همچنین حفظ و بازسازی و احیاء ذخایر ماهیان بومی و ایجاد اشتغال دائم صیادان منطقه ، طی سالهای گذشته تاکنون متناسب با تأمین اعتبار اقدام به رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی استان کرده و این اقدام هر سال روند صعودی داشته است .
مدیرکل شیلات خوزستان گفت : درسال گذشته تعداد 20 میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی و بومی در منابع آبی استان رهاسازی شده است .
۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ۱۹:۱۹
تعداد کلیک: ۲,۰۱۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500