تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

پیش بینی تولید 800 تن میگو از مزارع پرورش میگوی چوئبده آبادان
صنعت میگو در استان خوزستان امسال نیز همچون سال گذشته در زمینه تولید و پرورش میگو روند روبه رشد خود را ادامه میدهد . در راستای حمایت ها و اجرایی شدن مصوبه هیأت محترم دولت و بخشودگی سود و جرائم بانکی پرورش دهندگان صنعت میگو در استان ، سال گذشته 180 هکتار از مزارع پرورش میگو در چوئبده آبادان و در قالب 15 مزرعه به زیرکشت میگو رفت که با نظارت همه جانبه کمیته فنی میگو استان متشکل از نمایندگان دامپزشکی ، تحقیقات شیلات و اداره کل شیلات استان ، و حمایت هایی از قبیل تأمین بخشی از هواده های موردنیاز مزارع پرورشی ـ اجرای سیستم فیلتراسیون آب ورودی مزارع و مکانیزه شدن بخشی از مزارع پرورشی 490 تن میگوی پرورشی تولید شد .

صنعت میگو در استان خوزستان امسال نیز همچون سال گذشته در زمینه تولید و پرورش میگو روند روبه رشد خود را ادامه میدهد .

در راستای حمایت ها و اجرایی شدن مصوبه هیأت محترم دولت و بخشودگی سود و جرائم بانکی پرورش دهندگان صنعت میگو در استان ، سال گذشته 180 هکتار از مزارع پرورش میگو در چوئبده آبادان و در قالب 15 مزرعه به زیرکشت میگو رفت که با نظارت همه جانبه کمیته فنی میگو استان متشکل از نمایندگان دامپزشکی ، تحقیقات شیلات و اداره کل شیلات استان ، و حمایت هایی از قبیل تأمین بخشی از هواده های موردنیاز مزارع پرورشی ـ اجرای سیستم فیلتراسیون آب ورودی مزارع و مکانیزه شدن بخشی از مزارع پرورشی 490 تن میگوی پرورشی تولید شد .

امسال نیز با استقبال پرورش دهندگان ، 20 مزرعه پرورشی در سطح 250 هکتار به زیرکشت میگو رفته است که پیش بینی می شود تا پایان دوره پرورش ، 800 تن میگوی پرورشی از این مزارع تولید و برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته 80 درصد افزایش تولید خواهیم داشت .

لازم به ذکر است که افزایش بی سابقه قیمت نهاده های تولیدی از جمله لارو و غذای میگو و همچنین محدودیت در تأمین نقدینگی و تسهیلات جاری پرورش دهندگان باعث شد که افزایش سطح زیرکشت و تولید میگو از رشد قابل توجهی برخوردار نباشد .

۲ شهریور ۱۳۹۲ ۱۴:۴۸
تعداد کلیک: ۲,۱۹۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500