تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

لزوم احداث صنایع فرآوری در مجاورت مراز تولید آبزیان
مدیر کل شیلات خوزستان گفت : احداث صنایع فرآوری بهتر است در مناطقی باشد که نزدیک به مراکز تولید آبزیان پرورشی در خشکی یا تولیدات آبزیان دریایی باشد ولی اگر چنین زمینه ای فراهم نبود وقرار شد در اماکن دوردست احداث شود باید امکانات بهداشتی وسرعت عمل در حمل ونقل مد نظر قرار گیرد .
مدیر کل شیلات خوزستان گفت : احداث صنایع فرآوری بهتر است در مناطقی باشد که نزدیک به مراکز تولید آبزیان پرورشی در خشکی یا  تولیدات آبزیان دریایی باشد  ولی اگر چنین زمینه ای فراهم نبود  وقرار شد در اماکن دوردست احداث شود باید امکانات بهداشتی وسرعت عمل در حمل ونقل مد نظر قرار گیرد .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، دکتر سید رحیم مغینمی اظهارداشت : بهترین مناطق برای احداث صنایع فرآوری بسته بندی آبزیان نزدیک سواحل دریایی است همانند صنایعی که در منطقه چوئبده یا اروند کنار هستند که دو دهه ازاحداث آنها می گذرد .
وی تصریح کرد :در محصولات فرآوری شده بسته بندی آبزیان مشخصات تجاری وعلامت استاندارد روی محصول درج می شود که نشان دهنده سلامت کالا واطمینان مشتری به سالم بودن کالا است ؛ این درحالیست که در محصولاتی که بصورت فله ای در بازار توزیع می شوند چنین شرایطی نیست .
این مقام مسئول گفت : محصولات فرآوری شدن به لحاظ بهداشتی اطمینان بیشتری برای مصرف نسبت به محصولات فله ای دارند چراکه در آزمایشگاه کنترل بهداشتی شده و همه مراحل تولید از ورود مواد اولیه تا بسته بندی وخروج از کارخانه فرایند بسته بندی کنترل می شود .
مغینمی بیان داشت  :  مجاورت  صنایع فرآوری با منابع تولیدی  می تواند در کاهش هزینه ها موثر باشد ولی این به آن معنا نیست که اگر صنایع در مناطق دور افتاده باشند مشکل ساز باشند چراکه با روش های حمل ونقل بهداشتی و اصولی می توان آنها را به مقصد رساند .
وی ،تعداد واحد های صنعتی بسته بندی وانجماد آبزیان خوزستان را 10 واحد صنعتی به ظرفیت سالیانه 12 هزار تن اعلام کرد و افزود : هفت واحد تولید کننده کنسرو ماهی به ظرفیت 10 هزار تن و سه واحد تولید پودر ماهی با ظرفیت یک هزار و 970 تن در خوزستان فعالیت می کنند .

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹
تعداد کلیک: ۱,۸۴۴

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500