تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رهاسازی بچه ماهیان بومی در تالاب هورالعظیم
عملیات رهاسازی 560 هزار قطعه بچه ماهی بومی درمصب رودخانه نیسان به تالاب هورالعظیم در منطقه رفیع دشت ازادگان با حضور مسئولین محلی و مدیر کل شیلات خوزستان انجام شد . به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، دکتر سید رحیم مغینمی گفت : تا کنون قریب 5/5 میلیون قطعه بچه ماهی اعم از ، بنی ، شیربت، گطان ، برزم و عنزه درتالاب هورالعظیم رهاسازی شده است و پیشی بینی میشود تا پایان سال بیش از 7 میلیون بچه ماهی بومی در این تالاب رهاسازی شود .
عملیات رهاسازی 560 هزار قطعه بچه ماهی بومی درمصب رودخانه نیسان به تالاب هورالعظیم در منطقه رفیع دشت ازادگان با حضور مسئولین محلی و مدیر کل شیلات خوزستان انجام شد .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، دکتر سید رحیم مغینمی  گفت : تا کنون قریب  5/5 میلیون قطعه بچه ماهی اعم از ، بنی ، شیربت، گطان ، برزم و عنزه درتالاب هورالعظیم رهاسازی شده است و پیشی بینی میشود تا  پایان سال بیش از 7 میلیون بچه ماهی بومی در این تالاب  رهاسازی شود .
مدیر کل شیلات خوزستان ، رهاسازی بچه ماهیان را ، در حفاظت از ذخایر آبزیان  بومی منابع طبیعی آبی استان خوزستان موثر خواند  وافزود: با توجه به رهاسازی بچه ماهی ،دراین تالاب ، سالانه نزدیک به ...... تن از انواع ماهیان بومی توسط صیادان منطقه صید و به بازار مصرف عرضه می شود.
مغینمی ، به محدودیت های زیست محیطی وعواملی که در تخریب تالاب وجود دارد اشاره کرد و گفت : شیلات خوزستان در قالب یک برنامه مستمر هر سال بیش از 40 میلیون لارو ماهیان بومی  شامل : بنی  ، شیربت ، عنزه ،گطان و برزم در مرکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد تولید می کند .
وی افزود: از 40 میلیون قطعه لارو تولید شده حداقل 14 میلیون  قطعه بچه ماهی در سایزمناسب  رها سازی در منابع آبی طبیعی استان عمدتاً تالاب های شادگان و هورالعظیم رها سازی می گردد .
گفتنی است همه ساله شیلات خوزستان پروژه بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی نیمه طبیعی ( دریاچه های پشت سدهای استان )را اجرا می نماید که نهایتاً در تمامی منابع آبی استان ، سالانه  بیش از 20 میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی می گردد .

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۱۲
تعداد کلیک: ۲,۰۵۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500