تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

پیش بینی تولید 50 هزار تن ماهیان گرمابی در خوزستان
سرپرست شیلات خوزستان گفت : پیش بینی می شود تولید ماهیان پرورشی گرمابی خوزستان امسال به 50 هزار تن برسد . به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، محمود ایرجدوست با اعلام این خبر افزود : دوره پرورش ماهیان گرمابی در نیمه دوم فصل بهار آغاز می شود و انواع ماهیان گرمابی مانند کپور معمولی ، آمور ، فیتوفاگ وکپور سرگنده و دو گونه از ماهیان بومی استان شامل بنی وشیربت دراستخرهای پرورشی ماهیان گرمابی خوزستان پرورش می یابند که این دوره تا نیمه فصل پاییز ادامه دارد و با توجه به سطح زیر کشت این مزارع پیش بینی می شود که امسال 50 هزار تن ماهی برداشت شود .

سرپرست شیلات خوزستان گفت : پیش بینی می شود تولید ماهیان پرورشی گرمابی  خوزستان امسال به 50 هزار تن برسد .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، محمود ایرجدوست با اعلام این خبر افزود : دوره پرورش ماهیان گرمابی در نیمه دوم فصل بهار آغاز می شود و انواع ماهیان گرمابی مانند  کپور معمولی ، آمور ، فیتوفاگ وکپور سرگنده و دو گونه از ماهیان بومی استان شامل بنی وشیربت دراستخرهای پرورشی ماهیان گرمابی خوزستان پرورش می یابند که این دوره تا نیمه فصل پاییز ادامه دارد و با توجه به سطح زیر کشت این مزارع پیش بینی می شود که امسال 50 هزار تن ماهی برداشت شود .
ایرجدوست ، مشکلات توسعه پرورش ماهیان گرمابی در استان را  کمبود منابع آبی ومحدودیت های تخصیص آب برای فعالیت های آبزی پروری  دانست وافزود : برای مقابله با این شرایط علاوه بر پیگیری تخصیص منابع جدید آب ، توسعه و اجرای روشهای نوین در آبزی پروری ضروری است .
وی افزود : با توجه به هزینه های تولید ونرخ فروش ماهی درشرایط کنونی پرورش ماهیان گرمابی به دلیل تولید در زمینهای لم یزرع و غیر قابل کشاورزی، از لحاظ اقتصادی توجیه پذیری مناسبی دارد .
 سرپرست شیلات خوزستان با اشاره به رتبه دوم خوزستان در پرورش و تولید ماهیان گرمابی در کشور افزود : استان های مازنداران وخوزستان به ترتیب مقام های اول ودوم را در پرورش ماهیان گرمابی دارند و با راه ندازی و شروع به کار فاز دوم مجتمع های پرورش ماهی آزادگان اهواز و شهید احمدیان خرمشهر ، استان خوزستان به رتبه اول تولید ماهیان گرمابی کشور دست خواهد یافت . 

۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۵
تعداد کلیک: ۲,۴۸۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500