تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

برگزاری آیین تودیع و معارفه مدیرکل شیلات خوزستان
آیین تودیع و معارفه مدیرکل اسبق و جدید اداره کل شیلات خوزستان با حضور دکتر سیف الله حقیقی ، قائم مقام سازمان شیلات ایران و مهندس خبیر ، معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان و جمعی از مسئولین استانی در سالن اجتماعات اداره کل جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، در این آیین حکم انتصاب " دکتر نبی اله خون میرزایی " مدیر کل جدید شیلات خوزستان توسط قائم مقام سازمان شیلات ایران اهدا گردید و از زحمات و تلاش های دکترسید رحیم مغینمی مدیرکل اسبق شیلات خوزستان تقدیر به عمل آمد.
آیین تودیع و معارفه مدیرکل اسبق و جدید اداره کل شیلات خوزستان با حضور دکتر سیف الله حقیقی ، قائم مقام سازمان شیلات ایران و مهندس خبیر ، معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان و جمعی از مسئولین استانی در سالن اجتماعات اداره کل جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان  ، در این آیین حکم انتصاب " دکتر نبی اله  خون میرزایی " مدیر کل جدید شیلات خوزستان  توسط قائم مقام سازمان شیلات ایران اهدا گردید و از زحمات و تلاش های دکترسید رحیم مغینمی مدیرکل اسبق شیلات خوزستان تقدیر به عمل آمد.
در ابتدای این مراسم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خوزستان به ویژگی های مهم یک مدیر اشاره کرد وگفت : حرکت بر محور عدالت ، رعایت شرعیات و عرفیات اسلامی ،مردمی بودن ، داشتن سعه صدر وکنترل نفس  از ویژگی های یک مدیر است .
حجت الاسلام دغاغله تصریح کرد : گسست بین مدیریت وکارکنان و مردم نباید وجود داشته باشد و همفکری ومردمی بودن باید وجود داشته باشد وبه مباحث قومی وجناحی هم نباید توجه شود  .
وی خواستار همکاری وهمدلی مجموعه مسئولان شیلات خوزستان با  مدیر کل جدید شد تا هرچه سریعتر کارها پیش روند. 
معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان نیز در این مراسم گفت: یکی از ویژگی های مدیر خوب و موفق ، تسلط بر همه جوانب کار است واینکه مدیر یک کاردان ومتخصص باشد .
فرج الله خبیر اظهار کرد: یک مدیر باید طبق سیاست ها و برنامه ریزی های نظام پیش رفته و ضمن صداقت در کار ، طمع ورزی نداشته باشد.
خبیر افزود: شیلات خوزستان یک مجموعه ویژه درسطح کشور محسوب می شود . بخش اعظم صید و صیادی در دریا و آب های آزاد و آب های ساحلی استان و پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در اقصی نقاط استان از پتانسیل های خوب شیلات خوزستان است.
وی اضافه کرد: در بحث پرورش ماهی باید گسترده تر عمل کرد و به گونه ای پیش رفت که به افزایش راندمان توجه شود.
قائم مقام سازمان شیلات ایران نیز گفت: قریب 6 هزار کیلومتر خط ساحلی اعم از دریای خزروحاشیه خلیج فارس در کشور وجود دارد و وجود اراضی غیر قابل کشت این امکان را فراهم ساخته تا بتوانیم در صنعت آبزی پروری از آن بهره وری بیشتری داشته باشیم.
دکترحقیقی اظهار کرد:  در استان خوزستان بیش از 220 کیلومتر خط ساحلی وجود دارد که به لحاظ بهره برداری در صنعت شیلات قابل توجه است .
این مقام مسئول با اشاره به این که عمل آوری و  فرآوری صنایع شیلاتی در افزایش آبزی مصرفی موثر است تاکید کرد: در این خصوص سهم تشکل های صنفی شیلات قابل ملاحظه است و لازم است مدیرکل جدید شیلات خوزستان به این پتانسیل ها  توجه ویژه ای داشته باشد.
حقیقی بحث رقابت در بازارهای صادرات  به ویژه در خوزستان را به علت همجواری با کشورهای همسایه مهم برشمرد و افزود: شیلات ایران تولید 200 هزار تن آبزی در قفس را در برنامه ششم خود قرار داده که سهم خوزستان از این تولید بالا است لذا نیازمند همراهی ارگان های ذی ربط مانند استانداری با شیلات خوزستان می باشد.
وی ضمن تشکر از زحمات 14 ساله دکتر مغینمی در مسئولیت مدیرکل شیلات خوزستان اظهار امیدواری کرد: مدیریت جدید شیلات خوزستان به تشکل های شیلات اهمیت خاص دهد تا کار مردم به خود آنها محول و از بار دولت کمتر شود که این یک هنر است.
سرپرست شیلات خوزستان هم گفت: با توجه به کمبود منابع آبی ، سیاست ها و نگرش ها در صنعت شیلات باید تغییر کند .
دکتر محمود ایرج دوست تصریح کرد: در پایان برنامه ششم توسعه افق تولیدات شیلات  در منابع آبهای داخلی باید  110 هزار تن باشد که سهم ما افزایش دو برابری تولید در آبزی پروری نسبت به برنامه پنجم  است .
ایرج دوست افزود: برای تحقق این هدف باید کارشناسی ، علمی و منطقی عمل کنیم چرا که نیروی متخصص و پتانسیل و توانمندی وجود دارد .
این مقام مسئول تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام شیلات نیازمند تکمیل  اعتبارات است و توجه به بحث معیشتی کارکنان شیلات از اولویت هایی است که باید در برنامه مدیریت جدید مورد توجه قرار گیرد.
وی به برخی پروژه های نیمه تمام شیلات استان اشاره کرد و گفت: بهره برداری از دو مجتمع پرورشی شیلات خوزستان(فاز دوم مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر و آزادگان اهواز) باعث اشتغال زایی حداقل 2 هزار نفر و افزایش تولید به بیش از 22 هزار تن می شود .
ایرج دوست تصریح کرد: احداث و واگذاری هفت بندر به بخش خصوصی از اقدامات خوبی بود که در شیلات خوزستان انجام شده است.
وی افزود: بستر توسعه با مطالعات و پروژه های کاربردی در استان خوزستان وجود دارد و امیدواریم با مدیریت جدید بتوانیم در تولید ماهیان گرم آبی و پرورش سایر آبزیان و توسعه صادرات استان نقش بسزایی ایفا کنیم.
در ادامه دکتر نبی‌اله خون میرزایی مدیرکل جدید شیلات خوزستان، از زحمات دکتر مغینمی مدیرکل اسبق شیلات تشکر و به رئوس برنامه‌های خود اشاره کرد.
خون میرزایی گفت: استفاده بهینه از منابع و پاسداری از محیط زیست با جهت گیری به سوی افزایش آبزی پروری با افزایش تنوع گونه‌ای، استفاده از دانش و فن‌آوری‌ها و روش‌های نوین آبزی پروری پشتیبانی از فعالیت بخش خصوصی و تسهیل سرمایه‌گذاری و توجه به صاحبان ایده‌های نو ،  چارچوب‌های کاری ما را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: برون سپاری فعالیت‌های قابل واگذاری و کاهش تصدی گری به منظور چابک سازی دستگاه، توجه به ارتقای مهارت و رفع مشکلات معیشت کارکنان به عنوان با ارزش‌ترین سرمایه‌های سازمان، ساماندهی بهره‌برداران و تعامل و همکاری بین بخشی با سایر دستگاه‌های اجرایی، تحت نظارت استانداری از دیگر محورهای اجرایی برنامه‌های مدنظر است و سعی بر این است که با تکریم ارباب رجوع، برنامه‌ها را تکمیل، به روز و کارآمدتر کنیم.

 

تصاویر

 



۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۶:۰۹
تعداد کلیک: ۲,۷۵۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500