تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

خون میرزایی: طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، نعمتی است که نصیب استان خوزستان شده است
در جلسه پیگیری بند 1 مصوبه پنجمین جلسه ستاد توسعه شیلات استان خوزستان ، امکان اجرایی شدن الگوهای آبزی پروری در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری بررسی شد. به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان در این جلسه که با حضور مدیرکل و معاون آبزی پروری شیلات استان و نمایندگانی از استانداری، سازمان آب و برق، حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، مؤسسه جهادنصر، منابع طبیعی و پژوهشکده آبزی پروری برگزار شد، دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به لزوم استفاده بهینه از این طرح عظیم، افزود: طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، نعمتی است که نصیب استان خوزستان شده است.
در جلسه پیگیری بند 1 مصوبه پنجمین جلسه ستاد توسعه شیلات استان خوزستان ، امکان اجرایی شدن الگوهای آبزی پروری در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان در این جلسه که با حضور مدیرکل و معاون آبزی پروری شیلات استان و نمایندگانی از استانداری، سازمان آب و برق، حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، مؤسسه جهادنصر، منابع طبیعی و پژوهشکده آبزی پروری برگزار شد، دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به لزوم استفاده بهینه از این طرح عظیم، افزود: طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، نعمتی است که نصیب استان خوزستان شده است.
وی افزود: باتوجه به کافی و مناسب بودن منابع آب در این طرح، نبود معضلات زیست محیطی و زمینه‌های کاربری بهتر،  ضروری است بر روی استفاده‌های بهینه و چند منظوره اعم از کار توأم زراعی ـ شیلاتی مطالعات لازم انجام پذیرد.
خون میرزایی با اشاره به عدم حضور نماینده مؤسسه جهاد نصر در آخرین جلسه ستاد توسعه شیلات استان افزود:  این عدم حضور باعث شده تا در این جلسه امکان ارائه  نتایج مطالعات مکان یابی  طرح  وجود نداشته باشد. داشتن اطلاعات اولیه از طرح ضروری‌ترین نیاز ارائه الگوهای متنوع آبزی پروری توسط شیلات است.
در ادامه جلسه آقای تندرو مدیر دفتر فنی مؤسسه جهاد نصر ، با ابراز بی‌اطلاعی از تعهد مؤسسه نصر درخصوص ارائه نتایج مطالعات امکان سنجی و مکان یابی طرح 550 هزار هکتاری، افزود: اگر مصوبه‌ای موجود است ارائه دهید تا مطالعات امکان سنجی را انجام دهیم. به نظر ما این مطالعات و مکان یابی را باید شیلات خوزستان انجام دهد. وی تأکید کرد که آقای شمایلی، مدیرعامل مؤسسه جهادنصر، هیچ تعهدی درخصوص مطالعات امکان سنجی و مکان‌یابی در طرح را نداده است.
مدیرکل شیلات خوزستان گفت : باتوجه به مصوبات صورتجلسه های قبلی و لزوم انجام مطالعات امکان سنجی و مکان یابی توسط موسسه جهاد نصر و تاکید استاندار محترم بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های شیلاتی در این طرح، ضروری است که مؤسسه جهادنصر هرچه سریعتر درخصوص ارائه نقشه جانمایی طرح و اطلاعات تکمیلی در جلسه بعد اقدام نماید.
دکتر ایرجدوست معاون آبزی پروری شیلات استان نیز با اشاره به انجام مطالعات مقدماتی توسط شیلات استان، گفت: با بررسی الگوها و گزینه‌های مختلف آبزی پروری از جمله استفاده از استخرهای دومنظوره ـ آب گذری ـ آبیاری تحت فشار و استفاده از زه‌آب ،  برآورد تولید آبزیان در این طرح، تولید 16 هزار تن ماهی است.
مهندس شبه معاون دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق نیز با اشاره به لزوم ارائه الگوهای مطالعه شده آبزی پروری توسط شیلات افزود: اگر قرار است آبزی پروری به روش سنتی در این طرح اجرا شود، بین کشت و آبزی پروری از لحاظ مصرف آب هماهنگی وجود نخواهد داشت و ضروریست میزان تخصیص و تبخیر و دیگر عوامل موثر بر آب و خاک ، مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد .
در ادامه جلسه دیگر اعضا نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند .
در پایان جلسه نیز مقرر شد شیلات خوزستان پیشنهادات و الگوهای نوین آبزی پروری متناسب با شرایط آب و خاک در طرح 550 هزار هکتاری را به موسسه جهاد نصر ظرف 24 ساعت ارسال کند . همچنین موسسه جهاد نصر بر اساس مصوبات جلسات قبلی ستاد توسعه شیلات خوزستان ، نتایج مطالعات امکان سنجی و مکان یابی طرح 550 هزار هکتاری را در جلسه آینده ارائه دهد . 

۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۴۵
تعداد کلیک: ۱,۷۷۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500