تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

نماینده مردم شوشتر در مجلس : بایدبه پرورش دهندگان ماهی توجه ویژه شود
نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: آستانه صبر آبزی‌پروران در شوشتر تمام شده و باید مشکلات آبزی‌پروران این شهرستان هرچه سریع‌تر حل شود. به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان به منظور بررسی مشکلات آبزی‌پروران شهرستان شوشتر جلسه ای با حضور نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل شیلات خوزستان، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق، معاون محیط زیست و فرماندار شوشتر ، برگزار شد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: آستانه صبر آبزی‌پروران در شوشتر تمام شده و باید مشکلات آبزی‌پروران این شهرستان هرچه سریع‌تر حل شود.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان به منظور بررسی مشکلات آبزی‌پروران شهرستان شوشتر جلسه ای با حضور نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل شیلات خوزستان، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق، معاون محیط زیست و فرماندار شوشتر ، برگزار شد.
نبی الله خون‌میرزایی در اینجلسه اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های آبزی‌پروران در شهرستان شوشتر و پیگیری‌های نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی اولین سفر به شهرستان شوشتر توسط مسئولان استانی انجام شد.
وی افزود: هدف ما حمایت از تولید آبزیان با تعهد به دو اصل اساسی افزایش بهره وری در برداشت آب و پایداری و حفظ محیط زیست است .
مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به کیفیت نامطلوب آب گفت: در سال گذشته 10 درصد تولید ماهیان گرمایی به خاطر کیفیت نامطلوب آب کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیکار کردن تولید کننده و کارگران زحمتکش مزارع پرورشی ، افتخار نیست ، تصریح کرد : باید فرصتی به آبزی‌پروران داده شود  تا مطالعات بر روی پساب خروجی مزارع و ارائه الگوهای نوین آبزی پروری انجام و مشکلات تولید کنندگان ماهی در شهرستان شوشتر به صورت کامل حل شود.
حجت الاسلام‌و‌المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی نیز اظهار داشت: آستانه صبر آبزی پروران شهرستان شوشتر‌ تمام شده است و باید مشکلات آبزی‌پروران هرچه سریع‌تر حل شود.
وی افزود: با توجه به اینکه بیش از یک سوم ماهی‌های گرم آبی خوزستان در شهرستان شوشتر تولید می‌شود و و تمام این تولیدات توسط بخش خصوصی انجام شده باید دولت به این بخش توجه ویژه کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به بهانه آلودگی رودخانه گرگر مشکلاتی را برای آبزی‌پروران شهرستان شوشتر به وجود آورده‌اند اما مطالعاتی که توسط شیلات استان خوزستان انجام شده نشان می‌دهد مسائل زیست محیطی قابل حل است.
وی گفت: لازم است معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب‌وبرق خوزستان پیشنهادات ارائه شده را در هیئت‌مدیره سازمان آب و برق خوزستان مطرح کند تا مشکلات مربوط به آب‌وبرق خوزستان را حل شود.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین سادات ابراهیمی تصریح کرد: دغدغه‌های جدی در بین آبزی‌پروران ایجاد شده و اگر مشکلات ادامه پیدا کند ، تولیدکنندگان پرورش ماهی شوشتر دچار مشکل اساسی  می‌شوند.

 

تصاویر مرتبط


۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹
تعداد کلیک: ۱,۹۹۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500