تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

خون میرزایی: امنیت پروژه فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان باید تامین شود
در جلسه پیگیری مشکلات فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون ، نحوه رفع مشکلات و ادامه عملیات اجرایی و زیر بنایی پروژه مورد بررسی قرار گرفت . به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان در این جلسه که با حضورفرماندار ، فرمانده نیروی انتظامی ، مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کارون و مدیرکل و معاون آبزی پروری و جمعی از مسئولان اداره کل شیلات استان و نمایندگانی از دادستانی ، امور اراضی ، منابع طبیعی و تعاون استان خوزستان برگزار شد، دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به لزوم تامین امنیت پروژه مهم فاز دوم مجتمع آزادگان ، بر ادامه هرچه سریع تر عملیات اجرایی پروژه توسط پیمانکار تاکید کرد و اظهار داشت : برای این پروژه ، درحال پیگیری و تخصیص اعتبارات متعددی هستیم ، چون این طرح جزء مهمترین پروژه های دولت تدبیر و امید است .
در جلسه پیگیری مشکلات فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون  ، نحوه رفع مشکلات و ادامه عملیات اجرایی و زیر بنایی پروژه مورد  بررسی قرار گرفت .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان در این جلسه که با حضورفرماندار ، فرمانده نیروی انتظامی ، مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کارون و  مدیرکل و معاون آبزی پروری و جمعی از مسئولان اداره کل شیلات استان و نمایندگانی از دادستانی ، امور اراضی ، منابع طبیعی و تعاون استان خوزستان برگزار شد، دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به لزوم تامین امنیت پروژه مهم فاز دوم مجتمع آزادگان ، بر ادامه هرچه سریع تر عملیات اجرایی پروژه توسط پیمانکار تاکید کرد و اظهار داشت : برای این پروژه ،  درحال پیگیری و تخصیص اعتبارات متعددی هستیم ، چون این طرح جزء مهمترین پروژه های دولت تدبیر و امید است . 
وی با اشاره به این موضوع که عملیات اجرایی به دفعات توسط برخی مزاحمین متوقف شده ، افزود : عملیات اجرایی ، آخرین بار در تاریخ 19 تیرماه سال جاری به دلیل مزاحمت و تهدیدات مکرر برخی متعرضین تعطیل شده است که علیرغم پیگیری های شیلات خوزستان ، پیمانکار پروژه به دلیل عدم امنیت جانی خود و پرسنل کارگاه ، حاضر به ادامه کار نیست .
خون میرزایی گفت : هدف این پروژه ، ایجاد امنیت و بهبود وضعیت اقتصادی در منطقه است و ما نیز مطیع نظرات شورای تامین هستیم .
مدیر کل شیلات خوزستان تاکید کرد : درخواست معترضینی که در خصوص مالکیت زمینهای پروژه ، سند و یا مدارک مستندی ارائه دهند ، اگرتوسط منابع طبیعی و امور اراضی صحت و سقم آنها تایید شود ، در کارگروه مربوطه مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهند گرفت . ولی افرادی که ادعای آنها توسط منابع طبیعی و مراجع ذی ربط مردود اعلام شود ، در صورت ایجاد و ادامه مزاحمت ، لازم است به مراجع قضایی معرفی و با آنها برخورد قانونی صورت پذیرد .
مهندس علیدادی فرماندار شهرستان کارون نیز با معرفی و ارئه توضیحاتی در خصوص پروژه بزررگ مجتمع پرورش ماهی آزادگان و نقش بسزای فازهای اول و دوم آن در امنیت ، اقتصاد و معیشت مردم منطقه ، اظهار داشت :  متاسفانه مزاحمین هراز چند گاهی پروژه را متوقف می کنند که لازم است این موضوع توسط کارگروه ، ادارات و ارگانهای مرتبط ، بررسی و مجددا فعال شود .
وی افزود : مهم این است ، به ادعای افرادی که دارای سند و مدارک دولتی مستند ، رسیدگی شود . البته برخی مزاحمین هم ادعاهای واهی و خلاف واقع دارند که در صورت ممانعت از ادامه عملیات اجرایی پروژه توسط این افراد ، باید با آنها برخورد قانونی شود .  
علیدادی تاکید کرد : با توجه به اهمیت بالای اقتصادی این پروژه ، ضروریست مباحث امنیتی آن نیز تامین شود .
در ادامه جلسه نمایندگان منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، دادستانی ، اموراراضی و تعاون در خصوص نحوه واگذاری  و بررسی دقیق نقشه هایUTM  و همچنین لزوم تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان ادارات شهرستان کارون تاکید کردند .
در پایان جلسه نیز مقرر شد در اسرع وقت با همکاری نیروی انتظامی کار احداث و تکمیل کانال MC توسط پیمانکار ادامه یابد و در صورت ممانعت ، مزاحمین به مراجع قضایی معرفی شوند . پرونده افرادی که ادعای مالکیت در اراضی فاز دوم را دارند، توسط منابع طبیعی بررسی دقیق و پاسخ داده شود، و درخصوص افرادی که درخواست آنها توسط منابع طبیعی مردود اعلام شده ، در صورت ایجاد مزاحمت ، توسط نیروی انتظامی به مراجع قضایی معرفی شوند . 

همچنین اداره کل تعاون استان نسبت به حل مشکلات داخلی اتحادیه فاز دوم مجتمع آزادگان اقدام و نتیجه را به شیلات خوزستان اعلام نماید .

 

تصاویر مرتبط 



۸ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۲۴
تعداد کلیک: ۲,۱۲۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500