تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

انتقال سازه های زیستگاه مصنوعی به دریا در منطقه خور موسی
مدیر کل شیلات خوزستان از پایان مرحله ششم عملیات انتقال سازه های زیستگاه های مصنوعی به دریا در منطقه خورموسی خبر داد . به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، دکتر نبی اله خون میرزایی ، اعتبارات برای ساخت و حمل و استقرار هر مجموعه زیستگاه مصنوعی که شامل 300 قطعه سازه بتنی است را 3 میلیارد ریال خواند . خون میرزایی تاریخچه احداث این زیستگاه های مصنوعی درخوزستان را از سال 83 بیان کرد و افزود: جنس این سازه ها بتنی وارتفاعی برابر با 2 متر دارند .
مدیر کل شیلات خوزستان از پایان مرحله ششم عملیات انتقال سازه های زیستگاه های مصنوعی به دریا در منطقه خورموسی خبر داد .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، دکتر نبی اله خون میرزایی ، اعتبارات برای ساخت و حمل و استقرار هر مجموعه زیستگاه مصنوعی که شامل 300 قطعه سازه بتنی است را 3 میلیارد ریال خواند .
خون میرزایی  تاریخچه احداث این زیستگاه های مصنوعی درخوزستان را از سال 83 بیان کرد و افزود: جنس این سازه ها بتنی وارتفاعی برابر با  2 متر دارند .
این مقام مسئول تصریح کرد : ساخت زیستگاه های مصنوعی وانتقال به دریا یکی از راهکارها برای حفظ و  بازسازی ذخایر آبزیان است .
وی ، از جمله  اهداف ساخت و انتقال سازه های مصنوعی و ایجاد زیستگاه مصنوعی دردریا را ،ایجاد مکانی امن برای آبزیان وامکان صید مستمر از دریا،  اشتغال پایدار صیادان و افزایش میزان صید از دریا با توجه به حفظ وحفاظت از ذخایرآبزیان اعلام کرد .
مدیرکل شیلات خوزستان گفت : با توجه به اینکه بستر دریا در حوزه سواحل خوزستان ، عاری از هر نوع پوشش گیاهی و یا صخره ای بوده ومناسب زیست برخی گونه های آبزیان نیست ، لذا  این آشیانه های مصنوعی در بستر دریا مستقر می شوند تا ماهی هایی همچون  هامور ، شانک و صبیتی در این زیستگاه های مصنوعی پناه گیرند .
وی خاطر نشان کرد : از سال 83 تا کنون 6 مجموعه زیستگاه مصنوعی شامل 2048 عدد سازه بتنی ودر مساحتی حدود 45 هزار متر مربع  درمنطقه خور موسی مستقر شده است .

 

تصاویر مرتبط

۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۶
تعداد کلیک: ۲,۱۹۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500