تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

روزهای پایانی برداشت میگو از مزارع پرورش میگوی آبادان
صید میگو در مجتمع پرورش میگوی چوئبده ی آبادان رو به پایان است. خون میرزایی مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: صید میگو در مجتمع پرورش میگوی چوئبده از نیمه ی شهریور ماه آغاز شده است، تا آخر مهر ماه به پایان می رسد.
صید میگو در مجتمع پرورش میگوی چوئبده ی آبادان رو به پایان است. 
خون میرزایی مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: صید میگو در مجتمع پرورش میگوی چوئبده از نیمه ی شهریور ماه آغاز شده است، تا آخر مهر ماه به پایان می رسد.
وی همچنین افزود: دوره ی پرورشی امسال میگو از اواخر بهار آغاز شده است، و تعداد مزارع زیر کشت از 30 مزرعه ی سال گذشته به 32 مزرعه افزایش یافت ولی بروز بیماری در پاره ای از مناطق ساحلی کشور سرانجام به استان خوزستان نیز رسید. ولی با این وجود بسیاری از میگو پروران استان با بهره گیری از مدیریت بهداشتی مؤثر، نظارت فنی درست، مکانیزاسیون مزارع و تغذیه ی علمی به تولید چشمگیری دست یافته اند. برای نمونه در مزرعه ی شرکت خرم رود خرمشهر که متعلق به بخش خصوصی است و با مدیریت آقای مهندس عظیم بوستانی؛ یکی از تولید کنندگان موفق کشوری و تحت نظارت آقای دکتر محمدی دوست رییس اداره ی میگو و ماهیان آب شور اداره کل شیلات استان و کارشناسان فنی اداره می شود، در یک دوره ی پرورشی 120 روزه، 120 تن میگوی 21 – 20 گرمی از 8/13 هکتار مزرعه پرورشی بدست آمد که بیانگر تولید نزدیک به 8700 کیلو در هکتار است و حد نصاب بسیار چشمگیری است. البته در یکی از استخرهای پرورشی همین مزرعه، میانگین 11 تن تولید در هکتار نیز بدست آمد که بهترین حد نصاب کشوری تا هفته ی گذشته بوده است. 
وی در پایان افزود: تاکنون صید میگو از 363 استخر از مجموع 487 استخر پرورشی مجتمع چوئبده ی آبادان به پایان رسیده است و پیش بینی می شود تا آخر مهر ماه پایان یابد. 

۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد کلیک: ۲,۲۰۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500