تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

گشایش نخستین نمایشگاه مدیریت بحران و محیط زیست در اهواز
نخستین نمایشگاه مدیریت بحران، محیط زیست و صنعت پاک روز یکشنبه با حضور جمعی از مدیران استان خوزستان در محل نمایشگاههای بین المللی اهواز گشایش یافت. مدیرکل بحران استانداری خوزستان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: خوزستان با مشکلات اساسی زیست محیطی روبه روست که مهمترین آنها کم آبی و توفان های گرد و غبار است. هاشم بالدی با بیان اینکه خوزستان از نظر آلودگی محیط زیست و آلودگی آب، از دست دادن منابع طبیعی در وضعیت بحرانی است، افزود: خشکسالی، زلزله، سیل و آتش سوزی از دیگر بحران های این استان است که برای مقابله با هر کدام ابزار خاصی مورد نیاز است.
نخستین نمایشگاه مدیریت بحران، محیط زیست و صنعت پاک روز یکشنبه با حضور جمعی از مدیران استان خوزستان در محل نمایشگاههای بین المللی اهواز گشایش یافت.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: خوزستان با مشکلات اساسی زیست محیطی روبه روست که مهمترین آنها کم آبی و توفان های گرد و غبار است.
هاشم بالدی با بیان اینکه خوزستان از نظر آلودگی محیط زیست و آلودگی آب، از دست دادن منابع طبیعی در وضعیت بحرانی است، افزود: خشکسالی، زلزله، سیل و آتش سوزی از دیگر بحران های این استان است که برای مقابله با هر کدام ابزار خاصی مورد نیاز است.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را جمع آوری، نمایش و مستندسازی دستاوردهای دستگاه ها در زمینه بحران و محیط زیست و آموزش و فرهنگسازی به مردم دانست.
وی مهمترین محورهای برگزاری این نمایشگاه را  ارتقای کارآمدی مدیریت بحران های طبیعی خوزستان با استفاده از فناوری نوین و ارایه راهکار اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، نقش رسانه ها، آموزش و فرهنگسازی، خشکسالی، بحران آب و گرد و غبار، نقش سامانه های ارتباطی و اطلاعاتی، آمادگی در کاهش آسیب پذیری از بحران های شهری، حفظ جریان آبگذر و حریم کیفی رودخانه کارون، ساماندهی فاضلاب شهری و روستایی و پساب کشاورزی، تامین آب آشامیدنی سالم و ساماندهی آب دریاچه سد گتوند که به دلیل وجود سازند نمکی در بستر آن شور شده است عنوان کرد.
بالدی همچنین بر فرهنگسازی در استفاده از بیمه تاکید کرد و گفت: بیمه یکی از مباحث اصلی در مدیریت بحران است که مغفول مانده و بیمه کردن اماکن مسکونی و تجاری و کشاورزی ضرروی است.
وی همچنین از مشارکت نکردن تعدادی از دستگاه های اجرایی استان به عنوان اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در این نمایشگاه انتقاد کرد.
گفتنی است اداره کل شیلات خوزستان در غرفه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان حضور فعال دارد . 
این نمایشگاه از 19 تا 23 مهر در نمایشگاه بین المللی اهواز از ساعت 10 تا 18 پذیرای بازدیدکنندگان است.

۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۱
تعداد کلیک: ۱,۹۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500