تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

برگزاری همایش نقش آبزی پروری در اقتصاد مقاومتی در اهواز
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان در این همایش که به همت تشکلهای آبزی پروری استان خوزستان و با حضور مدیرکل ، معاون آبزی پروری و جمعی از مسئولین شیلات خوزستان ، معاون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ،مدیرکل دامپزشکی خوزستان ، رییس ...
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان در این همایش که به همت تشکلهای آبزی پروری استان خوزستان و با حضور مدیرکل ، معاون آبزی پروری و جمعی از مسئولین شیلات خوزستان ، معاون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ،مدیرکل دامپزشکی خوزستان ، رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان و روسای تشکل های آبزی پروری و پرورش دهندگان آبزیان خوزستان ، در تاریخ چهارشنبه 22 مهرماه 1394 در سالن اجتماعات شهید فرید نیا  اهواز برگزار شد ، دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و لزوم تلاش برای تبدیل اقتصاد تک پایه به اقتصاد چند پایه ، افزود: پتانسیل های متعددی در کشور وجود دارد که اگر فعال شوند ، می توان از این پتانسیل ها ، بعنوان جایگزین مناسبی برای اقتصاد تک بعدی استفاده کرد .
مدیرکل شیلات خوزستان گفت : یکی از زمینه هایی که می تواند نقش موثری در اقتصاد مقاومتی ایجاد کند ، بخش کشاورزی و شیلات است و با توجه به رتبه های تولید  استان در کشور که معمولا رتبه های اول و دوم است ، در صورت استفاده بهینه از منابع و جذب سرمایه در این بخش ، تولیدات آبزی پروری قابل افزایش است .
خون میرزایی اظهار داشت : عملکرد درخشان بخش خصوصی در تولید و پرورش ماهیان خاویاری اعتبار ویژه ای به استان داده است و در صورت حمایت ، چشم انداز این بخش موفق و درخشان خواهد بود .
وی با اشاره به پرورش ماهیان سردآبی و پرورش ماهی در قفس در استان ، تاکید کرد : با توجه به ساحل گسترده و بستر مناسب در خلیج فارس و همچنین وجود دریاچه های پشت سدهای استان ، این صنعت میتواند در زمینه سرمایه گذاری ، اشتغال ، درآمد و صادرات نقش موثری داشته باشد .
مهندس اسدی رییس نظام صنفی کشاورزی استان نیز با اشاره به مشکلات کشاورزان و آبزی پروران در خصوص تامین آب مورد نیاز مزارع کشاورزی و پرورشی ، خواستار همکاری هرچه بیشتر وزارت نیرو با تولیدکنندگان شد .
در ادامه این همایش آقایان  تقی پور ، نوری و معلم ، نمایندگان تشکل های آبزی پروری  به نقش آبزی پروری در اقتصاد مقاومتی و همچنین طرح  مشکلات آبزی پروران پرداختند .
در پایان این همایش نیز دکتر خون میرزایی ،مدیرکل شیلات خوزستان به سوالات حاضران پاسخ داد .
گفتنی است علیرغم دعوت از  مدیران سازمان آب و برق استان و حفاظت محیط زیست استان ، برای حضور در این همایش ، هیچ نماینده ای از این دستگاهها ، حضور نداشت .  

 

تصاویر مرتبط 

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۱۱
تعداد کلیک: ۲,۱۴۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500