تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی " اقتصاد آبزی پروری و بازار" در اهواز و آبادان
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، کارگاه آموزشی یکروزه اقتصاد آبزی پروری و بازار به همت معاونت آبزی پروری شیلات خوزستان و با حضور دکتر گلشاهی ،مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران و جمعی از مدیران تشکلهای آبزی پروری ...
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، کارگاه آموزشی یکروزه اقتصاد آبزی پروری و بازار به همت  معاونت آبزی پروری شیلات خوزستان و با حضور دکتر گلشاهی ،مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران و جمعی از مدیران تشکلهای آبزی پروری ، فرآوری آبزیان و پرورش دهندگان ماهیان گرمابی در تاریخ 26 مهرماه در اهواز برگزار شد .
در این کارگاه آموزشی ، دکتر ایرجدوست معاون آبزی پروری شیلات خوزستان با اشاره به وجود برخی مشکلات در بازار رسانی و اقتصاد آبزی پروری در استان ، افزود : با توجه به روند افزایش تولیدات ماهیان گرمابی در استان ، ضروری است  اصلاحاتی در نحوه عرضه ، ایجاد و راهکارهای بازاریابی علمی وشناسایی بازارهای جدید  این محصول بررسی شود .
ایرجدوست گفت : امسال میزان تولید ماهیان گرمابی در استان حدود 50 هزار تن می باشد که بیش از 35 هزار تن از این تولیدات به کشور عراق صادر و مابقی در استان خوزستان و دیگر استانهای مصرف می شود و با توجه به روند افزایش فعالیت آبزی پروری در عراق ، در آینده نزدیک، صادرات ماهی به عراق ممکن است دچار مخاطره شود .
وی افزود : برنامه ریزی صحیح و ایجاد خط فکری با حضور فعال تشکل های آبزی پروری برای پویا نمودن بازار ضروریست و لازم است قبل از برنامه ریزی ، شناخت کافی از وضعیت فعلی بازار و فاکتورهایی که در این خصوص نقش موثری دارند ، بررسی شوند .
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت ، فرآوری و توسعه بازار شیلات ایران نیز گفت : علم بازار به عنوان علمی پویا شناخته شده است که متاسفانه در 10 سال گذشته در بازار آبزیان ایران نتوانستیم این تحول و پویایی را با توجه به بافت سنتی آن به نحو مطلوب ایجاد کنیم .
دکتر گلشاهی افزود : در حال حاضر بازار اصلی ماهیان پرورشی گرمابی استان خوزستان ، بازارهای داخلی و کشور عراق است و گزینه دیگری وجود ندارد . در حالیکه این محصول در حوزه بالکان دارای بازاری خوب و روبه گسترش است که تاکنون ما در این بازار وارد نشده ایم .
وی با اشاره به لزوم بالا بردن کیفیت محصولات ، برای پویایی بازار ، افزود : میگوی پرورشی با هدف صادرات تولید می شود و همین موضوع باعث شد محصول با کیفیت بالا و بسته بندی مرغوب و با در نظر گرفتن شرایط بازار اروپا تولید و عرضه شود و باعث پویایی بازار میگو در کشور شود و ضروریست این اتفاق در بخش ماهیان پرورشی گرم آبی هم بیافتد .
این کارگاه آموزشی  تا ظهر ادامه یافت .
گفتنی است همین کارگاه آموزشی برای تشکل ها و پرورش دهندگان میگو ، بعد از ظهرهمان روز، در شهرستان آبادان برگزار و در خصوص ورود پرورش دهندگان میگو به بازارهای جدید بویژه بازار روسیه توضیحاتی داده شد .

 

تصاویر مرتبط

 

۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۸
تعداد کلیک: ۱,۸۳۶

برچسب : آموزشی

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500