تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

آغاز عملیات گسترده صید ماهیان پرورشی گرمابی از مزارع استان خوزستان
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان با شروع روند کاهش دما در استان ، عملیات صید ماهیان پرورشی از مزارع و مجتمع های پرورش ماهی گرمابی استان خوزستان آغاز شد . نبی اله خون میرزایی مدیر کل شیلات خوزستان با اعلام این خبر افزود : اگرچه صید ماهیان پرورشی در ...
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان با شروع روند کاهش دما در استان ، عملیات صید ماهیان پرورشی از مزارع و مجتمع های پرورش ماهی گرمابی استان خوزستان آغاز شد .
نبی اله خون میرزایی مدیر کل شیلات خوزستان با اعلام این خبر افزود : اگرچه صید ماهیان پرورشی در استان خوزستان تقریبا در طول سال تداوم دارد ، ولی با کاهش دمای هوا ، تغذیه این گونه ماهیان نیز کاهش می یابد و همچنین با توجه به افزایش تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی در این فصل ، روند عملیات صید و برداشت ماهیان گرمابی بصورت گسترده تر و سریعتر انجام می شود .
مدیرکل شیلات خوزستان اظهار داشت : امسال  سطح زیر کشت ماهیان پرورشی گرمابی در استان حدود 14 هزار هکتار بوده است که پیش بینی می شود حدود 50 هزار تن انواع ماهیان گرمابی شامل : کپور ، آمور ، فیتوفاگ و سرگنده و همچنین ماهیان بومی استان شامل : بنی و شیربت از این مزارع برداشت شود .
خون میرزایی میزان برداشت ماهیان گرمابی در سال گذشته را 47 هزار و 500 تن اعلام کرد و افزود : بیش از 50 درصد ماهیان گرمابی تولید شده در استان به کشور عراق صادر می شود و مابقی به بازارهای استان خوزستان و دیگر استانهای کشور از جمله تهران ارسال می شود .
وی گفت : شهرستان های شوشتر ، خرمشهر و کارون به ترتیب رتبه های اول تا سوم سطح زیر کشت ماهیان پرورشی گرمابی استان را به خود اختصاص داده اند .  
.


۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۱۸
تعداد کلیک: ۲,۰۵۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500