تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از طرح های شیلاتی
دکتر صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران ، در حاشیه جلسه بررسی نحوه حمایت سازمان منطقه آزاد اروند، از طرح های شیلاتی ، با اشاره به نقش مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، درفعالیت های صید و صیادی، افزود : اعتبارات خوبی برای احداث بندر صیادی آبادان در نظر گرفته شده که امید است با ...
دکتر صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران ، در حاشیه جلسه بررسی نحوه حمایت سازمان منطقه آزاد اروند، از طرح های شیلاتی ، با اشاره به  نقش مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، درفعالیت های  صید و صیادی، افزود :  اعتبارات خوبی برای احداث بندر صیادی آبادان در نظر گرفته شده که امید است با کمک منطقه آزاد اروند بتوانیم در زمینه تثبیت اشتغال در بخش صید و صیادی ، نیازمندی‌های صیادان را رفع کنیم.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت : پایانه‌های عرضه و صادرات با کیفیت محصولات شیلاتی ، به عنوان یکی از مسائل جدی و مورد توجه  شیلات ایران است ، که می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالای در بر داشته باشد.
 دکتر صالحی با اشاره به مشکلات فاز دوم مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر ، افزود : در این مجتمع قسمتی از کار مربوط به تسهلات بانکی است ،که بخشی را بانک سپه از منابع صندوق توسعه ملی در سال گذشته پرداخت کرده و بخش دیگری هنوز پرداخت نشده است، لذا قرار شد تا این مسئله را در تهران و از طریق بانک سپه پیگیری کنیم تا با تسهیلات بانکی و بودجه‌ای که در استان برای آن در نظر گرفته شده، مشکلات آنان نیز برطرف شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به نقشی که مجتمع پرورش میگوی چوئبده در اشتغال و تولید محصول ، با ارزش افزوده بالا و صادرات دارد، انتظار می‌رود تا منطقه آزاد اروند برای تکمیل آن ورود کند و زیرساخت‌ها را با کمک استانداری خوزستان ، مهیا کنند.
رییس سازمان شیلات ایران در خصوص بروز بیماری دربرخی از مزارع پرورش میگوی چوئبده افزود: با توجه به خساراتی که امسال به  سرمایه‌گذاران وتولید کنندگان میگو در این مجتمع وارد شده ، پیگیر جبران این خسارتها از طریق حوادث غیر مترقبه و بیمه هستیم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اسکله صیادی آبادان نیز گفت: روند ساخت این اسکله به دلیل اعمال تحریم‌ها و نیاز به ورود برخی از اقلام ضروری که پیشتر در کشور وجود نداشت (در تعهد پیمانکار بود) برای مدتی متوقف شده بود و در سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده توسط یکی از شرکت‌های داخلی، کار ساخت و تامین اقلام مورد نیاز به انجام رسید که با توجه به اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد امید می‌رود بتوانیم ضمن اتمام این طرح، از ظرفیت آن برای توسعه صید و صیادی و افزایش ارزش افزوده بهره کافی را ببریم.

تصاویر مرتبط


۱۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۱۹
تعداد کلیک: ۲,۰۳۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500