تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

ورود سه گونه از کپور ماهیان هندی به چرخه تولید ماهیان پرورشی استان خوزستان
انتقال بیوتکنیک تکثیر و پرورش سه گونه کپور ماهیان هندی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات و رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران از پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور به اداره کل شیلات خوزستان ، انجام شد...
انتقال بیوتکنیک تکثیر و پرورش سه گونه کپور ماهیان هندی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات و رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران از پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور به اداره کل شیلات خوزستان ، انجام شد.
دکتر حسن صالحی سه شنبه در آیین عقد تفاهم نامه انتقال این بیوتکنیک در پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در شهر شیبان ، اظهار کرد: ماهیان گرمابی تولیدی در کشور ، بیشتر چهار گونه هستند، اما در برخی کشورهای دنیا تا 16 گونه از این ماهیان را پرورش می دهند و امیدواریم بتوانیم تعداد گونه های ماهیان پرورشی در استخرهای گرمابی را افزایش دهیم.

رییس سازمان شیلات کشور افزود: از جمله اهداف این پروژه، اقتصادی کردن و افزایش تولید در واحد سطح و توسعه پایداری صنعت آبزی پروری است تا بتوان از این طریق، سهم بیشتری درتامین پروتئین آبزیان ،در سبد غذایی مردم را داشته باشیم.
وی افزود: خوزستان در تولیدات شیلاتی رتبه چهارم کشور را دارد و سایر استان های جنوب بالاتر هستند اما خوزستان در 10 سال آینده می تواند مقام نخست تولید شیلات کشور را داشته باشد.
۱۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴
تعداد کلیک: ۱,۸۹۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500