تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

برگزاری جلسه امکان سنجی و توسعه شیلات در شهرستان دزفول
جلسه امکان سنجی و توسعه شیلات در شهرستان دزفول با حضور مهندس آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول و دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان در محل فرمانداری دزفول برگزار شد .
جلسه امکان سنجی و توسعه شیلات در شهرستان دزفول با حضور مهندس آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول و دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان در محل فرمانداری دزفول برگزار شد .
در این جلسه دکتر خون میرزایی با اشاره به ظرفیت بالای استان خوزستان در توسعه شیلات ، گفت : حوزه فعالیت های شیلات در زمینه صید و آبزی پروری است و سیاست جهانی به سمت کاهش صید از ذخایر دریایی و بالابردن ظرفیت های آبزی پروری ، با رعایت اصول حفظ و حراست از محیط زیست است  و ما این سیاست را در شیلات خوزستان ،سرلوحه کار قرار داده ایم .
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: درزمینه امنیت غذایی باید برنامه های مورد نیاز تدوین و اجرا شود . در آمارها ، مصرف سرانه آبزیان در کشور از رشدی ملایم خبر می دهد ، ولی این رشد ناکافی است و باید سرانه مصرف آبزیان بیشتر شود .
وی گفت : شهرستان دزفول در زمینه آبزی پروری پتانسیل های کافی ، از لحاظ خاک ، آب ، سرمایه گذاری ، گردشگری ، نیروی انسانی ، صادرات محصول و همچنین پرورش و تولید ماهیان گرمابی ، سردآبی ، خاویاری وزینتی را دارا است و از تنوع گونه های مختلف آبزیان ، هیچ کمبودی ندارد و می تواند یک پایلوت نمونه در کشور باشد . ما به دنبال افزایش تولید آبزیان در واحد سطح می باشیم ،و دزفول پتانسیل خوبی در این زمینه دارد .
دکتر خون میرزایی اظهار داشت : شیلات خوزستان آماده هرگونه همکاری با مدیران دلسوز و متخصص شهرستان دزفول در جهت توسعه شیلات است .
وی افزود : درخصوص حضور یکی از فرمانداران شهرستان مستعد در حوزه شیلات ، در ستاد توسعه شیلات استان در حال پیگیری هستیم .
مدیرکل شیلات خوزستان بر احداث بازارچه های عرضه بهداشتی آبزیان در 5 شهرستان استان خوزستان ، از جمله شهرستان دزفول تاکید کرد .
در ادامه جلسه مهندس آصفی فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز با اشاره به وجود امکانات ویژه در دزفول برای سرمایه گذاری در بخش شیلات ، افزود : در زمینه تامین اعتبار جهت احداث بازارچه عرضه مستقیم آبزیان ، تکثیر و رها سازی بچه ماهی در دریاچه های پشت سد و کانالهای آب، آمادگی داریم .
معاون استاندار افزود : فرمانداری دزفول پیگیر استقرار تشکیلات شیلات در این شهرستان بوده و آماده همکاری با سازمان شیلات در جهت اجرای پروژه های پیشنهادی است .
مهندس آصفی ضمن انتقاد از اداره حفاظت محیط زیست دزفول و لزوم همگرایی این اداره با سیاست های اشتغالزایی بر اساس قانون ، تصریح کرد : باید با توسعه شیلات در شهرستان دزفول ، نگاه ویژه ای به اشتغال شود . بیکاری و نبود درآمد برای افراد از مهمترین دلایل بروز ناامنی است .
در ادامه دکتر ایرجدوست معاون آبزی پروری شیلات خوزستان نیزبا اشاره به لزوم اولویت بندی موارد مطرح شده در جلسه ، افزود : ضروریست  پیگیری های لازم در خصوص تامین اعتبارات دولتی برای اجرای پایلوت های مورد نظر در دزفول ، بعمل آید .
وی افزود : باید ظرفیت های مورد نظر در جهت توسعه شیلات در دزفول تدوین و برای تحقق آن اقدام کنیم .
دکتر ایرجدوست خواستار تخصیص اعتبار یکصد میلیون تومانی برای رها سازی بچه ماهی در پشت سد دز شد .
در ادامه جلسه مسئولین و کارشناسان شیلات خوزستان به بیان نظرات خود پرداختند . 

۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۲۸
تعداد کلیک: ۱,۸۸۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500