تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

دکتر خون میرزایی : در حفظ ذخایر آبزیان و روشهای صید ، نیازمند همکاری و همفکری جامعه صیادی و تعهد مسئولانه در قبال هم هستیم.
در جلسه ی هم اندیشی و بررسی مسایل و مشکلات جامعه صیادی استان که با حضور مدیرکل ، معاون صید و بنادر ماهیگیری و روسای ادارات شیلات خوزستان و جمعی از مدیران تشکل های صیادی استان خوزستان برگزار شد ، مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به لزوم تلاش برای حفظ و تداوم شغل صیادی، افزود : باید با
در جلسه ی هم اندیشی و بررسی مسایل و مشکلات جامعه صیادی استان که با حضور مدیرکل ، معاون صید و بنادر ماهیگیری و روسای ادارات شیلات خوزستان و جمعی از مدیران تشکل های صیادی استان خوزستان برگزار شد ، مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به لزوم تلاش برای حفظ و تداوم شغل صیادی، افزود : باید با کمک هم و با حفاظت از منابع آبزی ، شغل و حرفه صیادی حفظ شود و در حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و روشهای صید ، نیازمند همکاری و همفکری جامعه صیادی و تعهد مسئولانه در قبال هم هستیم و اگر نقش خود را خوب ایفا نکنیم ، آسیب های زیادی به ما تحمیل می شود .
دکتر خون میرزایی گفت : سیاست دولت و نظام ، تقویت جامعه مدنی و واگذاری فعالیت ها به بهره برداران و مردم است و این فرصتی است که جامعه صیادی برای سازماندهی و متشکل شدن و پذیرفتن مسئولیت ، باید از آن استفاده کند .
مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه افزود : ما ناچاریم از گسترش صید بی رویه و مخرب و استفاده از ابزار صید غیر استاندارد ، جلوگیری کنیم و این مهم ، نیازمند همکاری جامعه صیادی است و دولت به تنهایی قادر به انجام آن نیست و اگر همه ما در کنار هم باشیم و شما در درون تشکل های خود ، سازماندهی داشته باشید ، می توان به آینده حرفه صیادی خوشبین بود .
دکتر خون میرزایی با تاکید بر اجباری بودن بیمه شناورهای صیادی براساس قانون ، افزود : باید با استفاده از ایده های نو و کمک از جاهای مختلف ، بیمه شناورهای صیادی را انجام دهیم .
وی افزود : از اولویت های سازمان شیلات ایران ، صدور مجوز و ارائه تسهیلات ویژه برای صید فانوس ماهیان است و من پیشنهاد می کنم که به جای فشار بر روی ذخایر آبزیان سواحل استان ، باید روی صید فانوس ماهیان تمرکز کنیم و این کار پردرآمدی است .
مدیرکل شیلات خوزستان گفت : با توجه به فضای جدید بوجود آمده در استان  و پیگیری و توجه مثال زدنی استاندار محترم خوزستان که معتقد است شیلات یکی از پتانسیل های ویژه استان خوزستان است ، امیدواریم شیلات به جایگاه اصلی خود بازگردد . 
دکتر خون میرزایی در پایان سخنان خود با تاکید بر همدلی و همکاری هر چه بیشتر جامعه صیادی ، افزود : ضروری است که جامعه صیادی با وجود اختلافات یک درصدی که با هم دارند ، بخاطر وجود مشترکات 99درصدی ، کنارهم بنشینند و موضوعات مشترکشان را سازماندهی کرده و با همکاری و پشتیبانی شیلات برای رفع چالش ها ومشکلات تلاش کنند .  
 در ابتدای این جلسه کورش سیار ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان ضمن خوشامد گویی به حاضران ، گفت : با توجه به اجباری بودن بیمه ، ضروریست که تشکل ها بصورت منسجم و با کمک کارشناسان معاونت صید، نسبت به شناسایی شرکتهای بیمه شاخص و معتبر اقدام کنند .  
سیار افزود :  لازم است تشکل ها در خصوص آموزش قوانین و مقررات به صیادان و حفظ و حراست از ذخایر آبزیان دریایی  و مدیرت بنادر صیادی واگذار شده ، تلاش بیشتری کنند .

در ادامه این جلسه مدیران تشکل های صیادی نیز ضمن طرح مشکلات مرتبط با جامعه صیادی و ارائه پیشنهادات و نظرات خود ، بر همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر با شیلات ، تاکید کردند . 

تصاویر مرتبط



۱۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵
تعداد کلیک: ۲,۳۳۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500