تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

افتتاح اداره شیلات شهرستان دزفول
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، نبی الله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان، صبح امروز با حضور در فرمانداری ویژه دزفول و در نشستی با حبیب‌الله آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان، امان‌الله باقریان کارشناس ارشد ماهیان خاویاری و مسئول پرورش ماهیان خاویاری شیلات استان را به عنوان رئیس اداره شیلات دزفول معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، نبی الله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان، صبح امروز با حضور در فرمانداری ویژه دزفول و در نشستی با حبیب‌الله آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان، امان‌الله باقریان کارشناس ارشد ماهیان خاویاری و مسئول پرورش ماهیان خاویاری شیلات استان را به عنوان رئیس اداره شیلات دزفول معرفی کرد.
مدیر کل شیلات استان خوزستان دراین  نشست  اظهار کرد: شهرستان دزفول از دیرباز مهد تمدن و توسعه در کشور بوده و دربازه‌های زمانی مختلف و به ویژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس، نقش ارزنده خود را ایفا کرده است.
دکتر نبی الله خون میرزایی با بیان اینکه نقش دزفول در توسعه جنوب غرب کشور برجسته است، افزود: مهم‌ترین سرمایه این شهرستان وجود نیروهای انسانی سختکوش و ترقی خواه است که در کنار سایر ظرفیت‌ها شرایط خوبی را برای دست یابی به وضعیت کنونی فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه دزفول در حوزه کشاورزی از قطب‌های شناسنامه دار و مطرح کشور است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته پتانسیل‌های دزفول در حوزه شیلات که از زیر مجموعه‌های بخش کشاورزی است، مغفول مانده در حالی که با وجود این بی‌توجهی‌ها در سال جاری، برخی شرکت‌ها و پرورش دهنده‌های ماهی و آبزی این شهرستان در سطح کشور موفق به کسب افتخاراتی در زمینه شیلات بوده‌اند که اگر برای این مجموعه‌های موفق که نشان دهنده پتانسیل دزفول هستند، بستر سازی کنیم، ظرفیت دزفول در زمینه شیلات شکوفا‌تر می‌شود.
مدیرکل شیلات استان خوزستان با اشاره به اینکه قدم اصلی و اول ما تاسیس اداره مستقل شیلات در این شهرستان بود که امروز راه اندازی شد، گفت: قدم دوم ما تشکیل یک تیم پشتیبانی و کار‌شناسی قوی در اداره کل شیلات برای پشتیبانی فنی و تخصصی به منظور آماده سازی بسترهای فنی و انجام مطالعات برای اجرای برنامه‌ها است.
خون میرزایی اضافه کرد: قدم سوم ما تدوین سند توسعه شیلات استان است که این سند تا اردیبهشت ماه سال ۹۵ تکمیل خواهد شد، بنابراین نیازداریم که در دزفول مطالعات تخصصی و کاملی در زمینه شیلات انجام دهیم تا چراغ راه آینده ما قرار بگیرد.
وی بیان کرد: در این راستا ما باید با توجه به مزیت‌های نسبی دزفول و تعهد استفاده بهینه از منابع آب و رعایت الزام‌های زیست محیطی برنامه ریزی‌های خود را پیش ببریم.
مدیر کل شیلات استان خوزستان با بیان اینکه امیدوار هستیم گام‌های مثبتی را در جهت توسعه متوازن شهرستان دزفول مطابق با نظرات فرماندار و برنامه توسعه این شهرستان برداریم، گفت: در این راستا امیدواریم سازمان آب برق خوزستان و زیر مجموعه‌های آن، سازمان محیط زیست و اداره محیط زیست خوزستان و دزفول با ما ‌‌نهایت همکاری را داشته باشند تا ما با تفاهم و همزبانی با این نهاد‌ها و رسیدن به یک جمع بندی مشترک، برنامه توسعه شهر و استان را در شیلات فراهم کنیم.
خون میرزایی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل دامپزشکی جهت تامین مکان موقت جهت راه اندازی اداره شیلات دزفول در محل اداره دامپزشکی این شهرستان افزود: با توجه به راه اندازی اداره مستقل شیلات شهرستان دزفول آقای امان الله باقریان کار‌شناس مسئول ارشد پرورش ماهی‌های خاویاری شیلات خوزستان به عنوان رئیس اداره شیلات دزفول منصوب شده و امروز به صورت رسمی کارخود را آغاز خواهد کرد.
فرماندار ویژه دزفول نیز در این آیین گفت: دزفول ظرفیت فراوانی در تولید آبزیان دارد که این ظرفیت باید با همکاری ادارات مختلف بویژه محیط زیست توسعه یابد.
حبیب اله آصفی افزود:ظرفیت توسعه در شهرستان دزفول نیز وجود دارد که باید ادارات با همکاری هم زمینه توسعه را فراهم کنند زیرا عدم همکاری ادارات تنها مردم را متضرر خواهد کرد.
وی افزود:سیاست های غلط گذشته موجب حجم انبوه بیکاران در دزفول شده است که باید با استفاده از ظرفیت های موجود زمینه اشتغال جوانان منطقه را فراهم کرد.
فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه دزفول با وجود دریاچه دز فرصت طلایی برای توسعه شیلات دارد ابراز امیدواری کرد با راه اندازی اداره شیلات در این شهرستان در آینده نزدیک شاهد توسعه و پیشرفت در این بخش باشیم.

امان الله باقریان رئیس اداره شیلات شهرستان دزفول نیز در این جلسه پس از معرفی، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های سازمان شیلات ایران درخصوص گسترش آبزی پروری و ایجاد اشتغال انتظار داریم مسئولان ادارات مختلف شهرستان با ما ‌‌نهایت همکاری را داشته باشند.

 

تصاویر مرتبط 


۱۵ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۴۲
تعداد کلیک: ۲,۳۷۱

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500