تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

دیدار حجت الاسلام و المسلمین وحیدی نژاد با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، حجت الاسلام و المسلمین وحیدی نژاد ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در شیلات ایران با حضرت آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار و گفتگو کرد .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، حجت الاسلام و المسلمین وحیدی نژاد ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در شیلات ایران با حضرت آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار و گفتگو کرد . در این دیدار که دکتر خون میرزایی مدیر کل شیلات خوزستان ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر دغاغله مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان و حجت الاسلام و المسلمین آفرین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در شیلات خوزستان و امام جمعه ویس حضور داشتند ، حضرت آیت الله موسوی جزایری با اشاره به لزوم توجه ویژه به حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان تالابهای استان ، گفت : رها سازی بچه ماهی در هور شادگان و هورالعظیم علاوه بر حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان این تالابها ، باعث تداوم اشتغال و بهترین راه جلوگیری از بالا رفتن آمار بیکاری مردم منطقه و بالاخص جوانان است . بهره برداری بهینه و انجام پروژه های پرورش ماهی در منابع آبی عظیمی همچون تالاب ها و دریاچه های پشت سدهای استان ، باید مورد توجه قرار گیرد .  
در ادامه این دیدار صمیمانه ، مدیر کل شیلات خوزستان با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده توسط شیلات خوزستان ، گفت : متاسفانه در 10 سال گذشته شیلات خوزستان نتوانسته رتبه های قابل قبولی را در سطح کشور کسب کند . در حال حاضر ما در مجموع تولیدات شیلاتی ، رتبه چهارم کشور را داریم . در حوزه صید و صیادی از دریا رتبه چهارم کشور ، در حوزه پرورش و تولید ماهیان گرمابی رتبه دوم کشور و در حوزه پرورش و تولید میگوی آبشور درجایگاه سوم کشور قرار داریم . 
دکتر خون میرزایی افزود : حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در تالابها و منابع آبی استان ، از برنامه های هر ساله شیلات است . امسال هم با وجود محدودیت های اعتباری ، حدود 18 میلیون قطعه بچه ماهی بومی، درمراکز تکثیراستان تولید و بصورت رایگان در منابع آبی استان رها سازی شده است.   
وی در ادامه افزود: البته مشکلاتی همچون کاهش آب ورودی به تالابها و شوری بیش از حد و بروز آلودگی نیزباعث  بالارفتن آمارتلفات ماهی  در تالابها شده است که انشالله با توجه بارندگی های خوب امسال ، امید است این آلودگی ها کاهش یابد .
مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به پیگیری جدی طرحهای پرورش ماهی در قفس در دریاچه های پشت سدها و همچنین درسواحل دریا ، افزود : امید است پس از انجام مطالعات و انجام کارهای الگویی و ترویجی و سرمایه گذاری پایه توسط دولت ، راه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه هموار شود .
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین وحیدی نژاد ضمن ابراز خرسندی از اشراف کامل حضرت آیت الله موسوی جزایری بر مسایل شیلاتی ، افزود : صدماتی که به ذخایر آبزیان در منابع آبی و دریا ها وارد می شود ،یا بصورت طبیعی است و یا به دست افراد و مردم . صید غیرمجاز و قاچاق هم اکنون در کشور به معضل بزرگی تبدیل شده است که لازمه جلوگیری از آن ، انجام کارهای فرهنگی ، علمی و دینی است و انتشار کتاب و توصیه های ائمه جمعه به مردم دراین خصوص ، بهترین راه حل است .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در شیلات ایران افزود : با توجه به استعداد بسیار بالای استان خوزستان در توسعه پروژه های شیلاتی ، زمینه تبدیل شدن این استان به قطب شیلاتی کشور وجود دارد .

در پایان حضرت آیت الله موسوی جزایری ضمن تشکر از زحمات مدیران و کارکنان شیلات ، برای همه دست اندرکاران این صنعت ، آرزوی موفقیت وتوفیق روز افزون  کرد .

تصاویر مرتبط 


۲۴ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۰۵
تعداد کلیک: ۲,۰۲۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500