تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

اهواز ، میزبان همایش ملی – منطقه ای آبزی پروری ماهیان دریایی
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، همایش ملی – منطقه ای آبزی پروری ماهیان دریایی با تاکید برتوسعه پایدار پرورش ماهی در قفس در تاریخ 11 الی 13 اسفندماه 1394 در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) شهرک نفت ، برگزار می شود .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، همایش ملی – منطقه ای آبزی پروری ماهیان دریایی با تاکید برتوسعه پایدار پرورش ماهی در قفس در تاریخ  11 الی 13 اسفندماه 1394 در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) شهرک نفت ، برگزار می شود .
فناوری تکثیر و پرورش ماهیان دریایی از جمله فناورهای نوین بوده که از شروع و توسعه آن در دنیا دیر زمانی نمی گذرد. استان خوزستان با داشتن سواحل طولانی پیشگام در تحقیق و توسعه این فناوری بوده و اولین تحقیقات در تکثیر و پرورش این گونه ها در ایران در پزوهشکده آبزی پروری خوزستان و در ایستگاه تحقیقاتی بندر امام انجام شده است.
با سپری شدن بیش از دو دهه تحقیق و مطالعه و انجام پایلوت های متعدد در خصوص موضوعات گوناگون صنعت تکثیر و پرورش ماهیان دریایی توسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و بویژه توسط محققان پژوهشکده ابزی پروری جنوب و کارشناسان شیلات اینک دستاوردهای با ارزشی در زمینه بیوتکنیک تکثیر، پرورش، تهیه مولدین، کشت انبوه انواع غذای زنده و غنی سازی آن، پرورش در قفس و استخر، دستیابی به فرمول ها و جیره های غذایی اقتصادی و … حاصل شده است که می تواند زمینه ساز رونق و شکوفایی صنعت آبزی پروری دریایی و زنجیره صنایع وابسته به آن در سواحل جنوبی و شمالی کشور گردد.
با پا گرفتن چنین صنعت با ارزشی و رونق یافتن صنایع جانبی آن بدون تردید نقش مؤثری در زمینه اشتغال و رفع بیکاری، ارتقاء سرانه پروتئین سلامت بخش آبزیان دریایی، صادرات و ارزآوری ایفا خواهد نمود که از مصادیق اتکا بر توانمندیهای داخلی به عنوان رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است.
در راستای معرفی این دستاوردها و آشنا شدن با ظرفیت های وسیع این صنعت مهم، شیلات خوزستان مأموریت یافت همایشی با عنوان:
« همایش ملی – منطقه ای تکثیر و پرورش ماهیان دریایی با محوریت آبزی پروری پایدار در قفس»
در اسفند ماه سال ۹۴ در استان خوزستان برگزار نماید که در آن محققان و کلیه دست اندرکاران این صنعت در داخل و کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان مشارکت خواهند داشت.

محور های اصلی  همایش:
۱. پرورش در قفس
۲. پرورش لارو ماهی
۳. فیزیولوژی آبزیان
۴. بهداشت و بیماری‌ها
۵. مهندسی آبزی پروری
۶. بازسازی ذخایر آبزیان
۷. فرآوری محصولات شیلاتی
۸. اصلاح نژاد آبزیان اقتصادی
۹. تکثیر، پرورش و فناوری های نوین
۱۰. اقتصاد و بازاریابی محصولات شیلاتی
۱۱. اکولوژی و اثرات متقابل زیست محیطی در آبزی پروری
 
کارگاه های آموزشی:
۱. پرورش لارو ماهیان دریایی
۲. بهداشت و بیماری‌های ماهیان دریایی
۳. ارزیابی زیست محیطی آبزی پروری در قفس
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.mcc2016.ir  مراجعه نمایید .

۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۶:۱۶
تعداد کلیک: ۱,۸۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500