تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

نشست مشترک اداره کل شیلات خوزستان و دانشگاه علوم و فنون دریایی بمنظور انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی – پژوهشی، آموزشی و خدماتی
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، در راستای تعامل سازنده با مراکز علمی پژوهشی ، مطابق با سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی و بمنظور انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی – پژوهشی، آموزشی و خدماتی ، بین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرو اداره کل شیلات استان خوزستان ، جلسه ای با حضور مدیرکل ، معاونین و روسای
 به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، در راستای تعامل سازنده با مراکز علمی پژوهشی ، مطابق با سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی و بمنظور انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی – پژوهشی، آموزشی و خدماتی ، بین  دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرو اداره کل شیلات استان خوزستان ، جلسه ای با حضور مدیرکل ، معاونین و روسای ادارات شیلات خوزستان و رییس و معاونین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ، در اداره کل شیلات خوزستان برگزار گردید . 
دکتر خون میرزایی مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به قابلیتهای استان خوزستان در زمینه آبزی پروری ، صیادی و منابع آبهای داخلی ، گفت : استعدادها و قابلیت های شیلاتی استان خوزستان، در کشور بی نظیر است، و در برنامه ی پنج ساله ششم و افق 1404 می بایست با استفاده ی بهینه از این قابلیت ها، برنامه های استفاده ی بهینه ی منابع آب و حفاظت از محیط زیست به موازات تولید اقتصادی ، مد نظر قرار گیرد و جایگاه شیلاتی استان خوزستان را از رتبه ی چهارم کنونی، به رتبه های بهتر ارتقا دهد .
وی افزود : دستیابی به این اهداف، نیازمند استفاده از دانش و فناوری روز و روابط بهینه با جامعه جهانی است. در این راستا ، نیاز اداره کل شیلات به ظرفیت های مراکز علمی و دانشگاهی؛ از جمله دانشگاه وزین و پرظرفیت علوم و فنون دریایی خرمشهر، بهتر نمایان می شود. از سوی دیگر، هر دو دستگاه در تربیت نیروی ماهر و متخصص برای آینده ی کشور مسئولیت مشترکی دارند. تهدیدهای شیلاتی که در حوزه های منابع آبی وجود دارند را نیز می توان با استفاده از توانایی های انسانی و زیرساختی دانشگاه مورد شناسایی و چاره اندیشی قرار داد.
دکتر خون میرزایی اظهار داشت : ما امیدواریم این راهی که امروز گام نخست آن را با حضور رییس محترم دانشگاه و معاونین ایشان برداشته ایم، با قاطعیت و استمرار طی شود و بتوانیم با هم افزایی؛ از توانایی ها، امکانات و سرمایه ی انسانی دو دستگاه در پیشبرد برنامه های مشترک بهره بگیریم.
در ادامه دکتر خواجه پور رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، ضمن معرفی دانشکده ها و گروه های تخصصی دانشگاه ، گزارشی از پتانسیل های دانشگاه جهت تعامل و همکاری با شیلات ارائه کردند. 
در ادامه حاضران در جلسه  دیدگاه ها و پیشنهادات خویش را بیان کردند . سپس مهندس دانشمهر ، گزارشی از سیمای شیلات خوزستان ( وضعیت موجود ، پتانسیل ها و ظرفیت ها) ارائه نمود .

در پایان نشست ، متن پیشنهادی تفاهم نامه و محورهای همکاری  شامل : تعهدات طرفین، ترکیب کمیته پژوهشی، شرح وظایف کمیته ، تعهدات مالی و مدت اعتبار قرائت گردید و مقرر شد کارگروه اولیه ای برای پیشبرد و اجرایی کردن تفاهم نامه در شیلات و دانشگاه تشکیل شود . 

تصاویر مرتبط 


۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۵۲
تعداد کلیک: ۱,۵۹۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500