تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

با پیگیری اداره کل شیلات خوزستان انجام شد: بازدید مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، صندوق توسعه کشاورزی و بانک سپه از فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، با پیگیری و دعوت مدیرکل شیلات خوزستان، هیئتی متشکل از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، صندوق توسعه کشاورزی و بانک سپه، در دومین روز سفر به استان خوزستان، از فاز دوم مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی آزادگان شهرستان کارون بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، با پیگیری و دعوت مدیرکل شیلات خوزستان، هیئتی متشکل از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، صندوق توسعه کشاورزی و بانک سپه، در دومین روز سفر به استان خوزستان، از فاز دوم مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی آزادگان شهرستان کارون بازدید کردند.
در این بازدید که با حضور  آقایان: قاسمی زانیانی قائم مقام معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی، شمس عضو هیئت مدیره صندوق توسعه کشاورزی، هیئت داوودی عضو هیئت مدیره بانک سپه، جعفر زاده رئیس اداره کل بررسی طرحهای بانک سپه، شمشیری مدیر شعب بانک سپه استان خوزستان، داوودی معاون اعتباری بانک سپه، دارابی مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، رستمی مدیر سرمایه گذاری و تسهیلات صندوق حمایت از توسعه کشاورزی، شاه عباسی مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خوزستان، خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان، معاونین و مدیران شیلات خوزستان و مرمضی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های پرورش ماهی فاز دوم آزادگان انجام شد، از نزدیک روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی ساخت کانالهای آبرسان و زه کش مزارع احداث شده و در حال احداث فاز دوم مجتمع مورد بازدید قرار گرفت و مسایل و مشکلات فنی، مالی و تسهیلاتی پرورش دهندگان فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان؛ در دیداری چهره به چهره، مورد بررسی قرار گرفت.
سپس هیئت بازدید کننده در جلسه ای در مهمانسرای شیلات خوزستان به بحث و بررسی در زمینه ی راههای رفع مشکلات موجود در روند پیشرفت فیزیکی و عملیات اجرایی امور زیربنایی پرداختند. 
دکتر خون میرزایی با اشاره به مشکلات مالی و تسهیلات بانکی موجود، تاکید کرد: در صورت پرداخت به موقع اقساط تسهیلات پرورش دهندگان، این تعاونی ها خواهند توانست دوشادوش اداره کل شیلات استان به تعهدات خود در اجرای زیرساخت عمل کنند. 
وی با تشکر از حمایت های استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، اعلام کرد: با برنامه ریزی انجام شده در ستاد توسعه شیلات استان و حمایت ویژه استانداری خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تکمیل زیرساخت های تعهدی دولت، و قول تامین اعتبارات مورد نیاز، کانال های آبرسان BC3 و BC4 تا پایان شهریور امسال تکمیل و برای فعالیت 143 مزرعه، آماده ی بهره برداری خواهند شد.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم و رفع مشکلات تسهیلات بانکی، کانال آبرسان  BC5 نیز تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری خواهد شد. 
توفیق ساکی معاون برنامه ریزی اداره کل شیلات خوزستان نیز در این جلسه اعلام کرد: پیگیری لازم را با آقای دکتر سید صفدر حسینی رییس صندوق توسعه ملی برای تامین باقی مانده ی تسهیلات مورد نیاز مجتمع انجام داده ایم که با استقبال ایشان روبرو شده ایم و امیدواریم با پیگیری های آینده، تسهیلات مورد نیاز بقیه ی پرورش دهندگان نیز تامین گردد. 
مرمضی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های پرورش دهندگان فاز دو آزادگان نیز با تشکر از حضور هیئت، اعلام کرد :حضور هیئت باعث دلگرمی پرورش دهندگان و افزایش امیدواری آنها گردیده است و امیدواریم این بازدید میدانی باعث تسریع در پرداخت تسهیلات تکلیفی بانک سپه و نیز تامین باقی مانده تسهیلات مورد نیاز گردد. 
قاسمی زانیانی قائم مقام معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی و عضو هیئت مدیره صندوق توسعه کشاورزی نیز با تاکید بر عزم جدی صندوق توسعه کشاورزی بر رفع مشکلات و موانع موجود در پیشرفت پروژه، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوب و موثری در خصوص روند عملیات اجرایی، رفع مشکلات امنیتی پروژه و تامین امنیت سرمایه گذاری  انجام شده و صندوق توسعه از بانک عامل می خواهد تا در رفع مشکلات مالی و تسهیلاتی پرورش دهندگان فاز دوم این مجتمع همکاری نماید و در این خصوص وزارت جهاد کشاورزی و صندوق توسعه کشاورزی با جدیت پیگیر موضوع خواهد بود.
 در ادامه، هیئت داوودی عضو هیئت مدیره بانک سپه تاکید کرد: در صورت موافقت صندوق توسعه کشاورزی با افزایش دوران مشارکت و رفع مشکلات تسهیلاتی پرورش دهندگان، بانک سپه نیز آماده هر گونه همکاری است. 

گفتنی است فاز دوم مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی آزادگان در سطح 4200 هکتار و سطح مفید 3300 هکتار و پیشرفت فیزیکی 60 درصد در بخش دولتی و 20 درصد در بخش خصوصی، در 30 کیلومتری جاده اهواز - آبادان واقع شده است و پیش بینی می شود با راه اندازی فاز دوم این مجتمع، ضمن افزایش 16500 تنی در تولید ماهیان پرورشی گرمابی، برای 1100 نفر بصورت مستقیم و 2200 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال پایدار بوجود آید.

تصاویر مرتبط 


۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۲۰:۲۷
تعداد کلیک: ۱,۹۳۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500