تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

قائم مقام رئیس سازمان و مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات ایران: تولید مشروط ۲۰ هزار تن ماهی در قفس به شرط تأمین اعتبار
به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران قائم مقام سازمان و مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات با اعلام این خبر گفت: چون پرورش ماهی در قفس تکنولوژی جدیدی است، تمامی مراحل تکثیر، پرورش، تولید غذای ماهیان دریایی و...
به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران قائم مقام سازمان و مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات   با اعلام این خبر گفت: چون پرورش ماهی در قفس تکنولوژی جدیدی است، تمامی مراحل تکثیر، پرورش، تولید غذای ماهیان دریایی و... پیرو برنامه‌ریزی‌های خاص است.
دکتر حقیقی افزود: این سازمان تلاش می‌کند از تکنولوژی‌های برتر دنیا و کشورهای صاحب‌نام برای مراحل زنجیره‌ای تولید بهره ببرد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های فرانسوی در جزیره قشم در زمینه تکثیر بچه‌ماهیان شانک و سوف دریایی یک میلیون قطعه بچه‌ماهی تولید کردند.
حقیقی با اعلام اینکه نروژی‌ها در زمینه پرورش ماهیان دریایی با سرمایه‌گذاران ایرانی مشارکت دارند، ادامه داد: برخی متخصصان نروژی مقیم در ایران از کارخانه‌های ایران برای تهیه خوراک بازدید کردند تا با دانش فنی آنها عملیات تولید انجام شود.
وی تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس با رویکرد اقتصاد مقاومتی از طرح‌های در حال توسعه سازمان شیلات است.
حقیقی یادآور شد: سال گذشته لارو و بچه‌ماهی از استرالیا و تایلند به کشور وارد شد و امسال مراحل تکثیر آن در کشور به انجام رسیده است.
وی تأکید کرد: برای سال جدید برنامه‌ریزی شده است که تولید ۲۰ هزار تنی پرورش ماهی در قفس محقق شود، اما به شرطی که اعتبار و تسهیلات لازم تأمین شود.
مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات اظهار داشت: برای دستیابی به تولید ۲۰ هزار تنی به ۵۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی نیاز است که امید می‌رود با تأمین و تخصیص اعتبار و تسهیلات لازم عملیاتی شود.
حقیقی همچنین گفت: با توجه به جدید بودن زنجیره تولید ماهیان در قفس برای تولید ۵۰ هزار تنی به ۱۲۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی نیاز است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر توان مراکز تولید و تکثیر کشور حدود چهار تا پنج میلیون قطعه بچه‌ماهی است که باید تا پایان سال زیرساخت‌های لازم برای افزایش تولید را فراهم آوریم.
حقیقی خاطرنشان کرد: برای خرید کشتی از نروژ حدود ۵۰۰ هزار یورو هزینه شد، اما از امسال قرار است ساخت کشتی‌هایی که غذادهی، گشت‌های دریایی و مدیریت قفس‌ها را انجام دهند در کشور انجام شود.
وی ادامه داد: طرح ماهی در قفس با وجود آنکه یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است در سال گذشته تنها ۱۰ درصد اعتبارات آن اختصاص یافت.
حقیقی تصریح کرد: اگر وضعیت اعتبارات و تسهیلات بدین ترتیب انجام شود کار برای سال آینده مشکل می‌شود و ممکن است نتوانیم به تعهداتمان عمل کنیم.
وی در پایان یادآور شد: سرمایه‌گذاران بزرگ در این حرکت وارد شده‌اند و امید می‌رود که حمایت‌های اعتباری و تسهیلاتی در این بخش سریع‌تر تخصیص یابد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۰۸
تعداد کلیک: ۲,۱۲۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500