تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل شیلات خوزستان و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، به منظور بهره‌گیری متقابل از توانایی‌های علمی ـ تجربی ـ آموزشی ـ خدماتی و پژوهشی ، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، آموزشی و خدماتی بین اداره کل شیلات خوزستان و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهردر روز دوشنبه مورخه 95/4/14 در محل اداره کل شیلات خوزستان در اهواز منعقد شد.
مدیرکل شیلات خوزستان در این آیین گفت: این تفاهم نامه در جهت همکاری علمی، و ارائه اطلاعات در خصوص صیدگاه ها، مجمتع های آبزی پروری، مزارع و ... با دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است.
دکتر نبی اله خون میرزایی افزود: آمار و اطلاعات لازم برای انجام مطالعات و پروژه های تحقیقاتی نیز در اختیار این دانشگاه قرار می گیرد و اطلاعات ناقص آنها در زمینه برخی موارد شیلات را برای انجام مطالعات تکمیل می کنیم.
دکتر لطف الله خواجه پور رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز در این آیین اظهار کرد: این دانشگاه ظرفیت های خوبی در رابطه با مطالعات تحقیقاتی و تبادل اطلاعات دارد و در فرایند اجرایی آبزی پروری و صیادی می تواند با شیلات همکاری خوبی داشته باشد.
وی افزود: استفاده از کارگاه ها و آزمایشگاه های دو طرف و برگزاری همایش ها و کارگاه ها در سطح ملی از مفاد این تفاهم نامه است.

از مهمترین محورهای همکاری در این تفاهم نامه می توان به انجام خدمات  مشاوره یا اعمال نظارت  بر طرح‌های در دست اقدام  شیلات از قبیل بهداشت آبزیان ، بهبود کیفیت، فرآوری و بازاریابی ، کشت های تلفیقی و مکانیزاسیون ، پرورش ماهی در قفس ،پرورش متراکم و فوق متراکم آبزیان ، صید و صیادی ، بیولوژی و پایش های دریایی و منابع آب پشت سدها ، مطالعه و ارزیابی ذخایر آبزیان منابع آبهای داخلی ، بررسی  پساب آبزی پروری ، آلودگی های  زیست محیطی  ، پایش زیستگاههای مصنوعی ، تعیین استاندارد روشهای صید ، ارزیابی ذخایر آبزیان دریایی ، پایش  رودخانه ها ،تالابها و دریاها، رسوب گذاری نهرها و اسکله ها ، اقتصاد آبزی پروری ، استفاده از عکس های ماهواره ای جهت بررسی سواحل و ذخایر آبزیان  ، پایش های زیر دریایی و عملیات غواصی اشاره نمود .

تصاویر مرتبط


۱۴ تیر ۱۳۹۵ ۱۶:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۰۶۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500