تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تاکید مدیرکل شیلات خوزستان بر تقویت حلقه های صنعت شیلات ، بویژه فرآوری و بازازیابی
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان دکتر نبی اله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان در جلسه شورای راهبری توسعه خوشه کسب و کار آبزی پروری بر ضرورت تقویت حلقه های صنعت شیلات و آبزی پروری تاکید کرد و افزود : به سرمایه گذاری در بازارچه های عرضه و صادرات محصولات شیلاتی توجه کافی نشده و لازم است که در این خصوص بیشتر تلاش کنیم .
وی افزود : استان خوزستان دارای سرمایه انسانی با ارزش ، فرهنگ ریشه دار صنعت آبزی پروری به عنوان صنعتی سودآور است و بهمین دلیل به منظور تهیه نقشه راه توسعه آبزی پروری و استفاده از ظرفیت های نهفته شیلات در استان و تغییر روند تولید محصولات شیلاتی از صید آبزیان دریایی به سمت توسعه صنعت آبزی پروری ، ستاد توسعه شیلات استان خوزستان تشکیل شده است .
دکتر خون میرزایی با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در کشور در مقایسه با سرانه جهانی ، افزود : تولید و پرورش ماهیان گرمابی در سالهای گذشته روند رو به رشدی داشته است و برای سرعت دادن به این روند لازم است از فناوری های نوین و تکنولوژی پرورش متراکم و استفاده از گونه های جدید ماهی در این صنعت با هدف افزایش تولید و مصرف بهینه از آب ،استفاده شود .
مدیرکل شیلات خوزستان اظهار داشت :روند اجرا و تحقق  پرورش ماهی درقفس در حوزه دریاها و منابع آبهای داخلی و دریاچه های پشت سدها ، روندی کند است که باعث شده از برنامه عقب باشیم . لذا از سرمایه گذاران دعوت میکنم که به عنوان یک صنعت پرسود ، در زمینه اجرا و توسعه پرورش ماهی در قفس ، سرمایه گذاری کنند .
وی با اشاره به عدم استفاده از تمام ظرفیت تولید در صنعت میگو ، افزود : سرمایه گذاری در صنعت تکثیر و پرورش میگو بسیار ضعیف است و لازم است برای جذب سرمایه گذاران در این بخش اقدامات موثرتری انجام دهیم .
مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به پرتعداد بودن تشکل های آبزی پروری در استان ، بر همگرایی بیشتر بین این تشکل ها و تفکیک و تعریف شرح وظایف آنان به منظور عدم تداخل کاری در امور یکدیگر تاکید کرد .
گفتنی است این جلسه به ریاست مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و با حضور مدیران کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، فنی حرفه ای ، فعالین حوزه آبزی پروری استان و مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی آبزی پروری خوزستان در محل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان برگزار شد .

۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۰۸
تعداد کلیک: ۱,۶۸۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500