تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

استاندار خوزستان در بازدید از مجتمع بزرگ پرورش ماهی آزادگان بر رفع موانع اجرای فاز دوم این مجتمع تاکید کرد
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان دکتر شریعتی استاندار خوزستان به همراه دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان و روسای بانک سپه و مسئولان استانی و محلی ، روز جمعه 26 شهریور 95 از ایستگاه پمپاژ و فاز دوم مجتمع بزرگ پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون بازدید کرد .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان دکتر شریعتی استاندار خوزستان به همراه دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان و روسای بانک سپه و مسئولان استانی و محلی ، روز جمعه 26 شهریور 95 از ایستگاه پمپاژ و فاز دوم مجتمع بزرگ پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون بازدید کرد .
دکتر شریعتی  با بیان این‌که پروژه پرورش ماهی آزادگان نمونه کامل اقتصاد مقاومتی است، گفت: پروژه پرورش ماهی آزادگان یکی از بزرگترین پروژه های شیلاتی کشور است که فاز اول آن راه اندازی شده ولی فاز دوم آن با مشکلاتی مواجه است و در صورت اجرای فاز دوم این پروژه، خوزستان حائز رتبه اول در تولید آبزیان در سطح کشور خواهد شد و می توان در کنار آن صنایع تبدیلی  راه اندازی کرد.

  
 استاندار خوزستان گفت : 9 نفر از صاحبان مزارع پرورش ماهی در این پروژه مشکلاتی با بانک سپه داشتند که با حضور مسئولان این بانک در بازدید امروز، مشکلات مطرح و ان شالله با انجام هماهنگی های لازم حل خواهند شد.

 شریعتی با تاکید بر این‌که همه باید در خدمت تولید باشند، تصریح کرد: به علت تاخیر در اجرای فاز دوم پرورش ماهی آزادگان، 143نفر از صاحبان مزارع موفق به دریافت وام نشدند و این امر موجب شد تا صندوق توسعه ملی از ادامه این پروژه ممانعت کند.

وی بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی تقاضای تمدید زمان اجرای پروژه را کرد و در این راستا مکاتبات خود را از فردا انجام خواهیم داد. در سفر هفته آینده به تهران به دیدار مسئولان صندوق توسعه ملی خواهم رفت تا با مطرح کردن مسائل مورد نظر، مدیرعامل این صندوق دستور لازم را برای ادامه اجرای فاز دوم طرح پرورش ماهی آزادگان صادر کند.

استاندار خوزستان پروژه پرورش ماهی آزادگان را، طرحی بزرگ، مهم و نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و تولید درون زا دانست و خاطرنشان کرد: این طرح افراد زیادی را مشغول به کار می کند و از این نظر اشتغالزایی شایانی ایجاد خواهد کرد و منجر به صادرات خوب و تولید ثروت می‌شود و حتی می‌تواند دارای جنبه گردشگری نیز باشد.

شریعتی در خصوص مشکل زهکش‌های مزارع کشت علوفه مجتمع پرورش ماهی آزادگان بیان کرد: متاسفانه آب جمع شده در این مزارع در حال از بین بردن اراضی است و در بازدید امروز این مشکل با مسئولان شیلات مطرح و مقرر شد به زودی با نصب سیستم پمپاژ جهت خروج این زه آبها،از تخریب مزارع جلوگیری و فرصت کشت برای علوفه فراهم شود.

وی گفت: در تلاش هستیم تا مزارع کشت علوفه مجتمع پرورش ماهی آزادگان در قالب طرح 550هزار هکتاری قرار بگیرد تا تسطیح اراضی و نصب زهکش‌ها و در نهایت از یکسو احیای این مزارع انجام شود و از سوی دیگر  تولید افزایش یابد و به مدت زیادی این اراضی قابل کشت علوفه باشد.
وی در پایان افزود: برای افزایش تولید، اشتغالزایی را باید حمایت کنیم و قرار نیست برای مردم ژست گرفت ، بلکه باید برای آنها کاری انجام بدهیم.

 

تصاویر مرتبط 

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۳۷
تعداد کلیک: ۱,۷۰۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500