تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: ایران به توسعه شیلات رومانی کمک می کند
به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران وزیر کشاورزی رومانی از ایران خواست که کشورش را در توسعه بخش شیلاتی به خصوص پرورش ماهیان خاویاری و تولید بذر غلات مقاوم به خشکسالی کمک کند. در این دیدار مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و همتای رومانیایی اش، دو طرف بر توسعه همکار ی های کشاورزی و استفاده از ظرفیت های موجود دو کشور تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران وزیر کشاورزی رومانی از ایران خواست که کشورش را در توسعه بخش شیلاتی به خصوص پرورش ماهیان خاویاری و تولید بذر غلات مقاوم به خشکسالی کمک کند.
در این دیدار مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و همتای رومانیایی اش، دو طرف بر توسعه همکار ی های کشاورزی و استفاده از ظرفیت های موجود دو کشور تاکید کردند.
حجتی با بیان این که رویکرد دولت یازدهم پس از برجام ،گسترش روابط ایران با سایر کشورهای جهان است ، گفت : رومانی به علت ظرفیت های بالقوه در حوزه کشاورزی و عضویت در اتحادیه اروپا،قابلیت های زیادی برای همکاری و دسترسی به بازارهای اروپایی برای ایران دارد.
وی با اشاره به تولید یک میلیون تن تولیدات شیلاتی از طریق صید در آب ها و پرورش آبزیان ، اظهار داشت: ما برنامه 10 ساله برای تولید ماهی به روش پرورش در قفس در آب های شمال و جنوب کشور تدوین کرده ایم و در برنامه پنج ساله 200 هزار تن ماهی به این روش تولید خواهیم کرد.
حجتی در عین حال تاکید کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی ایران از جمله در حوزه آبزیان و خاویار طبق استاندارد های اروپا تولید و صادر می شود.
وزیر جهاد کشاورزی تحقیقات،آموزش و دانش فنی را زمینه های همکاری میان دو کشور عنوان کرد.
وی نزدیکی دو کشور به لحاظ مسافت را از دیگر مزیت های همکاری مشترک دانست و اظهار داشت: محصولات کشاورزی دو طرف از طریق سواحل جنوب دریای سیاه می توانند حمل و نقل و مبادله شود.
توسعه تجارت کشاورزی ایران و رومانی
در این دیدار آچیم ایرینسکو وزیر کشاورزی رومانی که در راس یک هیات تجاری و اقتصادی به ایران سفر کرده است بر گسترش همکاری و تجدید روابط دو کشور در سطح عالی تاکید کرد.
وی افزود : از آنجایی که رومانی بخشی از اتحادیه اروپا است، گسترش این همکاری برای ایران از نظر دسترسی به بازار اروپا منفعت دارد.
آچیم ایرینسکو گفت:رومانی در سال 200 میلیون یورو از اتحادیه اروپا برای توسعه بخش شیلات دریافت می کند و با توجه به این که ایران بهترین خاویار دنیا را دارد می تواند به بخش شیلات و پرورش این گونه از ماهیان کمک کند .

۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۸
تعداد کلیک: ۱,۵۲۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500