تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

برگزاری اولین نشست کمیته پژوهشی اجرای تفاهم نامه همکاری بین شیلات خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان اولین نشست کمیته پژوهشی اجرای تفاهم نامه همکاری بین شیلات خوزستان و دانشگاه شهید چمران با حضور دکتر خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان ، دکتر حاجی دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران ،و اعضای کمیته پژوهشی دانشگاه شهید چمران و شیلات خوزستان، در دانشگاه شهید چمران برگزارشد.
ابتدا دکتر حاجی دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران بر ضرورت ارتباط نزدیک بین دانشگاه و ادارات و سازمانهای اجرایی تاکید کرد و افزود : هدف از برگزاری این نشست، دستیابی به راههای همکاری و زمینه های مشترک برای تسهیل در اجرای این تفاهم نامه است .
درادامه دکتر خون میرزایی با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان اظهار داشت : ضروریست کمیته پژوهشی بر مبنای نیازهای واقعی شکل گیرد تا از توان و تخصص دانشگاه بهترین بهره را ببریم .
مدیرکل شیلات خوزستان افزود : سیاست شرکت سهامی شیلات ایران در گذشته، مبتنی بر صید و صیادی بوده .لی در حال حاضر سیاست کلی در جهان و در سازمان شیلات ایران، از صید و ماهیگیری به سمت آبزی پروری سوق داده شده است .
در ادامه دکتر خون میرزایی، در گزارشی مبسوط، سیمای شیلات استان خوزستان را با موضوعاتی شامل: وضعیت موجود، عملکرد تولید و اشتغال (سال 1394) ، رها سازی بچه ماهی در منابع ، آمارصیادان ، بنادر و ناوگان صیادی استان ، وضعیت تولیدات شیلاتی طی 37 سال اخیر، بنادر واگذار شده به تعاونیهای صیادی ، تعداد سازه های مستقر شده در دریا ( زیستگاه مصنوعی ) ، صنایع شیلاتی ، میزان صادرات آبزیان و ارزش آن، مصرف سرانه آبزیان ، پتانسیلها و ظرفیتهای شیلاتی استان ، پیش بینی اهداف برنامه ششم و 1404 شیلات ، اقدامات شاخص اولویت دار در برنامه ششم و مشکلات و چالشهای پیش روی شیلات استان، بیان کرد .
در ادامه جلسه حاضرین، دیدگاهها و نقطه نظراتشان را در خصوص اجرای تفاهم نامه بیان کردند.
گفتنی است از مهمترین محورهای این تفاهم نامه می توان به بهداشت آبزیان ، بهبود کیفیت، فرآوری و بازاریابی ، کشت های تلفیقی و مکانیزاسیون ، پرورش ماهی در قفس ،پرورش متراکم و فوق متراکم آبزیان ، صید و صیادی ، بیولوژی و پایش های دریایی، منابع آب پشت سدها ، مطالعه منابع آبی و پساب آبزی پروری ، مسائل زیست محیطی اشاره کرد .

۲ آذر ۱۳۹۵ ۰۹:۰۱
تعداد کلیک: ۱,۳۷۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500