تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

با حضور رئیس شیلات ایران و استاندار خوزستان؛ عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع آبزی پروری شمال خوزستان آغاز شد
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شیلات ایران، استاندار خوزستان، مدیرکل شیلات خوزستان ، نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ویژه و مسئولان محلی، در روز پنجشنبه 5 مرداد 1396عملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین مجتمع آبزی پروری شمال خوزستان در شهرستان دزفول آغاز شد.
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شیلات ایران، استاندار خوزستان، مدیرکل شیلات خوزستان ، نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ویژه و مسئولان محلی، در روز پنجشنبه 5 مرداد 1396عملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین مجتمع آبزی پروری شمال خوزستان در شهرستان دزفول آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان این طرح در فاز نخست شامل 48.5هکتار مزرعه بوده که توسط بخش خصوصی سرمایه آن تامین شده است و ظهر امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.
همچنین طرح مذکور شامل 40 مزرعه آبزی و ماهی خاویاری است که مقررشده در فاز اول برای احداث هر مزرعه ۱۵ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شود.
محل این مجتمع در روستای شوهان واقع در شهرک سنجر شهرستان دزفول است.

" خوزستان به قطب مهم تولید ماهیان خاویاری تبدیل می شود "

دکتر حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور گفت:درحال حاضر 80 مزرعه ماهیان خاویاری در کشور وجود دارد که طبق برنامه تا پایان برنامه ششم توسعه 10 هزار تن گوشت و 10 تن خاویار تولید خواهند کرد و خوزستان تا پایان برنامه ششم توسعه به قطب مهم تولید ماهیان خاویاری تبدیل می شود.
وی با اشاره به رشد سه برابری ماهیان خاویاری در شهرستان دزفول نسبت به مناطق دیگر افزود: استان خوزستان بعد از مازندران رتبه دوم تولید آبزیان در کشور را دارد که با توجه به کیفیت، فضا و ظرفیتی که در منطقه وجود دارد انتظار می رود تعهد تولید 100 تن خاویار تا سال 1404 در دزفول محقق شود.
دکتر صالحی توسعه آبزی پروری را یکی از مصداق های اقتصاد مقاومتی دانست وگفت: سال گذشته به همت تولیدکنندگان یک میلیون و 900 هزار تن فرآورده های شیلات در کشور تولید شد .
رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به هدف گذاری صادرات 900میلیون دلار صادرات محصولات شیلات در سال 1400 اظهار داشت: پارسال حدود 105 هزار تن محصولات شیلاتی و آبزی پروری  معادل 412 میلیون دلار به خارج کشور صادر شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از تولیدکنندگان گفت: تولید کنندگان رزمندگان امروز جامعه هستند که باعث ایجاد اشتغال و تولید در جامعه شده اند.
وی افزود: آبزی پروری نمونه بارز بهره وری آب است که موجب آبادانی کشور می شود.
رییس شیلات کشور گفت: استان خوزستان با وجود ظرفیت هایی که دارد می تواند در ردیف نخست کشور در تولید آبزیان قرار گیرد.
عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز از استاندار خوزستان که توجه ویژه ای به دزفول دارد تقدیر کرد و گفت: در سالهای اخیر کارهای خوبی در حوزه شیلات در منطقه و دزفول آغاز شده است.
وی افزود: باوجود ظرفیت های ویژه ای که شهرستان دزفول دارد بزودی به یکی از بزرگترین مجتمع های آبزی پروری کشور تبدیل خواهد شد.

" رهاسازی 200 هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه دز "

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان 200  هزار قطعه بچه ماهی بومی از نوع شیربت  در رودخانه دز رهاسازی شد.
در جریان سفر  دکتر حسن صالحی رئیس سازمان شیلات کشور و دکتر شریعتی استاندار خوزستان به دزفول ، طرح رها سازی بچه ماهی از نوع گونه محلی شیربت در رودخانه دز کلید خورد.
طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است سالانه یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه دز رهاسازی شود.
همچنین عملیات ساخت بازارچه فروش آبزیان در دزفول با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و مسولان محلی آغاز شد.
شهردار دزفول در آئین آغاز عملیات ساخت این بازارچه گفت: این بازارچه با مشارکت 26 درصدی شهرداری و مشارکت 74 درصدی سرمایه گذار احداث خواهد شد.
محمدرضا کرمی نژاد افزود: 160میلیارد ریال این طرح توسط سرمایه گذار و 50 میلیارد ریال دیگر توسط شهرداری تامین میشود که شامل اختصاص زمین و اخذ مجوزها بوده است.
وی گفت: بازارچه آبزیان شامل سردخانه ،واحد تجاری و رستوران ویژه آبزیان خواهد بود.

شهردار دزفول گفت: با احداث بازارچه آبزیان فروش بصورت بهداشتی صورت میگیرد و ماهی فروشان سطح شهر مدیریت و ساماندهی خواهند شد.

 

گالری تصاویر


۶ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱
تعداد کلیک: ۱,۹۲۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500